Tigus spray...

pippilotta

Trådstartare
Tigus sprayen har försvunnet från marknaden.

Har alltid använt det och det har hjälpt kanonbra mot fästingar , men nu är det borttaget från Apoteket och jag undrar om någon vet varför????

Sv: Tigus spray...

Den finns att köpa på häromi. Varför inte ditt apotek har den, får du nog fråga dem om ;)

Sv: Tigus spray...

Tigus sprayen har försvunnet från marknaden.

Har alltid använt det och det har hjälpt kanonbra mot fästingar , men nu är det borttaget från Apoteket och jag undrar om någon vet varför????

Kemikalieinspektionen har valt att ta bort godkännandet av användning på det medlet varför orkade jag inte läsa men det finns säkert på deras hemsida.

Detta hittade jag snabbt iaf:

Benämning:Tiguspray

Den som innehaft godkännandet får inte saluföra eller överlåta medlet efter: 2008-08-22

Medlet får inte saluhållas eller överlåtas av andra efter: 2009-08-22

Medlet får inte användas efter: 2009-12-31

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 706
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
393
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 222
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka