Sv: Tiggare

tiggeri är ett högst medfött beteende. alla hungriga hundar tigger, också från varandra. en del hundar (labbar...) är alltid hungriga. med de gör det på ett visst avstånd. att komma för nära är rent provocerande.

klarar du inte av att hunden bara tittar på dig får du väl sätta upp en skärm runt din tallrik så är problemet löst.

Sv: Tiggare

Jag brukar säga till hundarna att gå och lägga sig när vi äter, för iaf den stora gärna tigger annars. Och nej, han har aldrig fått vid bordet, men hans stora passion är mat i alla former, så han hoppas alltid...Däremot behöver de inte gå ut ur köket, det räcker att jag slipper ha dom i knät.
Att hunden på avstånd "glor" på mig gör mig ingenting, kan ju knappast bestraffa ett beteende som jag annars förstärker! (hålla ögonkontakt alltså)
Måste hålla med de andra som tycker det är knepigt att du säger åt din pojkväns mammas hund. Om min hund blev utskickad ur rummet för att den bara tittat på den som äter, skulle jag blivit förbannad! Men, som sagt, vi är ju olika...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 273
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka