Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då ger du ju inte.Om jag skänker någon pengar så är inte det min skyldighet och då förväntar jag mig på ett eller annat sätt tacksamhet. Faktiskt.
Men då ger du ju inte.
Jag håller med, på sätt och vis. Men även om jag ger (i ordets rätta bemärkelse) så är det bara min avsikt. Hur tas det emot? Jag skrev lite tidigare i tråden (eller i någon annan tråd) att det inte är självklart att den som tar emot gåvan håller med. Trots att min avsikt är att ge.Där satt den.
Men då ger du ju inte.
Men det är fortfarande inte att ge.Och så menar jag mer att jag förväntar mig ett tack när jag hjälper ngn med något.
Det är klart det är! Den normala reaktionen när man får hjälp av andra människor med någonting man behöver är tacksamhet och som människor så förväntar man sig att andra människor ska reagera på ett sätt som anses normalt. Det är ingenting underligt utan hur människor som flockdjur reagerar.Men det är fortfarande inte att ge.
Men det är fortfarande inte att ge.
Det är väl ingen här som kräver betalt om man ger något?
Att förvänta sig tacksamhet är att kräva ersättning. Om man ger, på riktigt, så gör man det för att man vill ge. No strings attached.Det är väl ingen här som kräver betalt om man ger något?
Men dom flesta av oss är uppfostrade redan i tidig ålder med att säga tack om man får något oavsett om man gillar eller ogillar det man får, det hör till vanligt hyfs!
Att förvänta sig tacksamhet är att kräva ersättning. Om man ger, på riktigt, så gör man det för att man vill ge. No strings attached.
Hur menar du? Förklara
Att förvänta sig tacksamhet är att kräva ersättning. Om man ger, på riktigt, så gör man det för att man vill ge. No strings attached.
Ja. Så där har jag som givare att val. Vill jag ge?Förvisso helt sant.
Hjälper du för att du vill hjälpa eller för att du förväntar dig något i gengäld?Det är som när jag drar upp 08 som halkat av vägen upp till Sälen med min traktor och när dom är uppe så frågar dom .Tar du kort .!!! Eller så skyndar dom sig att knyta loss och sticka . Man förväntar sig lite hyfs av folk man hjälper i alla lägen .Ett Tack räcker långt .Tycker inte man ska ta förgivet att folk ska bara ställa upp bara för att !
@MarieJ Men om man ger, så kräver man inget tillbaka.