Tigga PÅ matbordet!?

Sv: Tigga PÅ matbordet!?

Våran gamla hund satt nästan alltid på matbordet, även när vi åt satt hon där. Mycket för att hon kunde titta ut då och älskade att sitta där i fönstret. Ibland så fick vi lyfta ner henne när det va extra god mat men oftast så satt hon faktiskt på bordet. Tiggde egentligen inte på det jobbiga sättet utan lite mer diskret.

Hade de varit en dregglande stor hund hade jag inte velat ha den på bordet, som den vi har nu som väger runt 22kg och dreglar en hel del får inte vara på bordet nånting, dessutom skulle nog bordet välta så klumpig som han är.

kl

ALDRIG att jag skulle acceptera en hund på mitt bord, vid något tillfälle öht. När vi äter är det inte ens tillåtet att ligga bredvid/under bordet, utan då är hundarna förpassade till sin plats och det vet de. Senaste hunden vi hade (totalt matfreak, åt ALLT) gick t.o.m ut ur köket (med en lång suck), på eget bevåg, varje gång vi satt oss vid bordet. Hon låg på andra sidan tröskeln och såg förnärmad ut.

Hur andra gör i sitt hem lägger jag mig egentligen inte i, men jag skulle nog inte gärna inta måltid med en hund sittandes på bordet...

Haha, har "själv"en jrt som tigger ganska mkt(som tur inte pudeln), så det första jag tängte var typiskt Jack russell,

Men jag skulle aldrig tolerera att hon satt på bordet

När jag varit hemma hos vänner med hundar som tigger så frågar jag dem om det är okay att hunden tigger och om de inte skulle kunna stänga ut hunden från köket om de inte vill säga åt hunden. Jag säger som det är, så snällt jag kan såklart, att det stör mig galet mycket.
Detta oavsett storlek på hund.

.... och vill dom inte det så får du väl helt enkelt låta bli att äta hos dom?

TS:
Skulle aldrig tillåta att hunden satt på bordet oavsett om vi satt och åt där eller inte(hur skulle det se ut med en nuffe på bordet?:D)
Jag vill inte heller att hunden sitter och knör precis brevid mig när jag sitter och äter. Men det är helt okej om den sitter en bit ifrån. Då stör den inte mig.
Dock är iingen utav våra hundar "tiggiga" trotts att dom ofta får en godbit vid bordet. Dom kan sitta och titta en stund men sen tröttnar dom och går och lägger sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka