Tidigare dopingavstängd ryttare...

Sorbe

Trådstartare
Om en ryttare som tidigare, låt oss säga för kanske 5 år sen, vart fälld för doping av sin häst och därmed borttagen från att någonsin få starta i större tävlingssammanhang med sin nation, som EM, VM och OS.
Om den ryttaren flyttar till Sverige och blir svensk medborgare, får h*n delta i de tävlingarna med Sverige eller har Sverige samma lag? Att om en svensk fälls för doping så får den personen ej delta i 'nationshoppningar'?

Senast ändrad:
Sv: Tidigare dopingavstängd ryttare...

Man kan väl bli avstängd på livstid? Det har ju en del friidrottare blivit.

Ok. Är man avstängd internationellt så är man ju det oavsett var man väljer att bosätta sig.

Tävla i nya landet antar jag att nya förbundet måste ta ställning till?

Personen är avstängd nationellt. Nationen vill inte ha med personen för att h*n har varit fälld för doping.

Personen kan alltså flytta till Sverige och ha möjlighet att få delta i de klasserna?

Teoretiskt sett så borde han ju kunna det om inte Sverige har samma lag.

Liknande trådar

Fälttävlan Såg att det är 100 dagar kvar idag - bra tid att börja försnacket! :D Vilka tror ni har störst chans att ta plats i laget och hur...
21 22 23
Svar
442
· Visningar
34 784
Senast: mammaBerg
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 764
Senast: mahlmt
·
Hoppning Nu på senaste tiden är det ju många ryttare som blivit dopingavstängda. Ta tyska Ahlmann till exempel, tyska förbundet har stängt av...
Svar
16
· Visningar
1 629
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 783
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar