tidiga graviditetstecken...

Sv: tidiga graviditetstecken...

Jag kände som sagt av en rejäl mensvärk ungefär en och en halv vecka innan beräknad mens, dvs några dagar efter ägglossningen. Denna värk höll i sig rätt länge (och hela dagarna). Bröstvårtorna började ömma runt beräknad mens och blodkärlen på brösten syntes tydligt ungefär då också. Illamåendet, luktkänsligheten och tröttheten kom ungefär i v 6.

Jag testade förövrigt negativt två dagar innan beräknad mens och sedan positivt på dagen som jag skulle haft mens.

//Julia

Hur tidigt kan man känna symptom egentligen?

I boken "ett barn blir till" har jag för mig att det står att om man känner sin kropp väl kan endel känna att de är gravida redan en vecka efter befruktningen.

Innebär det att man inte kan ta ett gravtest typ 5 dagar efter "befruktningen"? Alltså man måste vänta minst 2 veckor typ innan man kan se utslaget?

Innebär det att man inte kan ta ett gravtest typ 5 dagar efter "befruktningen"? Alltså man måste vänta minst 2 veckor typ innan man kan se utslaget?
Ja fem dagar är på tok för tidigt om man inte råkar ha extrema hormonnivåer... (det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln ;)). Men 2 veckor brukar räcka för att det ska ge utslag.

Med mitt första barn testade jag mig 7 dagar före beräknad mens. Med andra barnet fick jag samma skumma känsla och testade mig direkt och fick ett positivt resultat 4 dagar före beräknad mens.

Har läst på att annat forum som handlar om familj och där finns det ett gäng kvinnor som inseminerat sig själva och faktiskt testat positivt som tidigast 4 dagar efter! Det är tidigt, eftersom de kan ta över en vecka för ägget att vandra ner i livmodern och hitta en plats att fästa.

Tack för alla svar hörrni !

testade igår, 3 dagar före mens. blev negativt såklart. och idag ser jag blod :crazy: tråkigt, men det är väl bara att fortsätta med det roliga ;)

/N

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 375
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 304
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 197
Senast: Lisa2014
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 225
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama