Tiden flyger

Gnist

Trådstartare
081001-bild8.jpg

081001-bild7.jpg

081001-bild6.jpg

081001-bild4.jpg

081001-bild3.jpg

081001-bild-5.jpg

081001-bild10.jpg

2 veckor är de i dag, de växer jämnt och fint, är pigga och busiga och som synes på kroppsformen så har tiken gott om mjölk till ätteläggen sina..

(och till vissa: alla valpar är sålda och jag raggar inte heller denna gång valpköpare på buke :cool: )

Sv: Tiden flyger

:rofl:

Inte ens jag har tid och plats för hur många hundar som helst och efter senaste årets omstrukturering på hundfronten, så har vi tillräckligt många unga hundar på injagning i år och nästa år ;)

Gud vad söta de är!

Vill nästan kidnappa en av dem. :d:love:

:rofl:

Dagens bästa kommentar :D

Klart de är tjocka.. Det ska valpar vara ju ;)

Ändå är de ju inte i närheten av köttbullen :eek:

RD-1-081001.jpg

Här kan vi snacka om tjock, ty hur du än klämmer och känner så finns inte tillstymmelse till att ens ana några revben.. Hon är dundertjock, den "lilla" och nästan (men inte fullt) dubbel storlek mot vad en frys brukar vara i den åldern :angel: :eek:

Dessutom har hon en otroligt strittande päls = Hon ser ännu större ut :rofl:

Här kan vi snacka om tjock, ty hur du än klämmer och känner så finns inte tillstymmelse till att ens ana några revben..

Det är för att de inte finns där egentligen. Du vet väl att valpar är gjorda av 50 % mjukium och 50 % kärleksfetma. Vem behöver fungerande organsystem när man är så söt? :bump:

Men herregud :love:

Om jag PM:ar min adress, skickar du en sötnos till mig på posten då? Helst i ett rosa kuvert :p

De är sjukt söta!
På vissa bilder ser de ut som små uttrar med väldigt korta halsar.
Obs, ta inte illa upp, uttrar är jättefina i mina ögon och dina valpar är sötare :D

Vaaaalpar! :D

Må jag fråga vad det är för ras? Är inte expert nog att kunna en gissa på så unga valpisar. :)

Vilka små knubbisar! :D

Och min första gissning, som jag inte vågade uttala, var Gråhund men Jämthund var också med på listan. Färgen i pälsen avslöjar ju en del. Jämthundsvalpar är ju bland dom sötaste valparna nånsin! (Och jag är faktiskt opartisk i frågan haha)

Vad är det för ras på köttbullen, ser ut som björn och knubbsäl.:idea:
:love::love:

Har sett många vuxna finska spetsar men hade ingen aning om att de föddes som små rultiga köttbullar. Underbart söt är den. Om du åker bort så lovar jag att komma och passa alla sötnosarna. Hoppas du inte är bra i matte.:banana:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 639
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: cassina
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 236
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka