Tid tillsammans med kaninen...

T

Tofslan

Ni som har en kanin (eller flera), hur mycket tid spenderar ni tillsammans med den varje dag?

Eftersom jag studerar och är hemma mycket och pluggar så får min kanin springa lös i lägenheten och ha sällskap av mig så gott som hela dagarna, hon är väldigt sällskaplig av sig. Men snart är det dags att börja jobba och då kommer hon att bli ensam mycket mer än vad hon är nu. Ni som har en kanin hur löser ni detta? Själv har jag funderat på att skaffa en kanin till som sällskap till henne (och för att jag tycker att det kunde vara trevligt att ha en kanin till de är ju så härliga djur), en hane, då högst antagligen en kaninunge och inte en vuxen.

Sv: Tid tillsammans med kaninen...

Sedan jag skaffade Oskar (drygt ett år sedan) har jag spenderat större delen av dagarna (+ nätterna) med honom. Har nu skaffat en till, då jag ska fortsätta plugga till hösten och jag inte kommer att vara lika mycket hemma som jag varit hittills. Känner man att man själv inte lyckas fylla "sällskapskvoten" så kan en kaninkompis vara en god idé. ;)

Brukar försöka spendera minst 1 timme/dag med kaninerna (har 7st, varav 2 inte tycker om mänsklig kontakt). Men nu när min rygg börjat krångla igen blir det mest korta stunder. Har dåligt samvete för det, men finns inte mycket å göra förrns jag blir bättre. De har ju åtminstonde varandra att prata med där ute.

Alldeles för lite:(
jobbar långa dagar, så jag klappar han en stund i samband med frukost, och i sammband med kvällsmat..
men slutar jag tidigt så att jag är hemma innan det blir mörkt brukar jag släppa ut han så att han får springa lös medans jag städar buren eller nåt annat.
samma sak på helgerna då får han vara lös ett tag och om vädret tillåter vara i nån av markburarna som är stora.
på sommaren spenderar jag mycket mer tid med honom, och till hösten blir det eventuellt flytt till lägenhet och då får han flytta med;)