Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sista fodergiva är kl 21.00, ger då ca tre kilo till ponnyskruttarna (den ena hinner äta upp till morgonen, den andra brukar ha kvar lite grann) och fem kilo till varmblodet (brukar ha kvar lite på morgonen).När får era hästar sista maten på kvällen och första på morgonen?
Mvh Angelina
Hur löser ni andra det under dagen om ni har en lättfödd häst som blir fet otroligt lätt, och två andra som troligtvis skulle fixa fri tillgång dagtid. Jag jobbar ju på dagarna och dotter (som förut kunde ge hö när hon kom hem från skolan) har numera längre skoldagar. Ni i liknande situation.. Har ni något tips?? Eller vågar jag sätta upp en höhäck och ge rejält som räcker hela dagen? Ska väl tillägga att jag använder hö på grund av för få hästar (och en hästen har fått kolik en gång i samband med ensilage, vilket gör att jag blir lite nojjig för hans skull).
Finns också ett grindlås som öppnar en grind till en separat hage som höet ligger i. Då måste man ha ström på vinterhagen och det fungerar dåligt där jag bor (massor med snö och tjäle (stavas det så??) i marken så det inte går att jorda). Har därför trähagar på vintern.
Ska hitta en lösning för mina älsklingar får inte vara hungriga!!
Tips emmottages tacksamt
Det finns grindöppnare, batt-latch t ex, som går på batteri. Eller menar du att du måste ha ström i tråden för de inte ska bryta sig in?