Tid för MH till avelsdata

Sparky98

Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta innan ens MH kommer upp på avelsdata?
Jag såg en hund få upp resultat bara en vecka efter att det gjordes så hoppades på att det skulle gå snabbt för min hund och hans kullsyster (vi gjorde samma dag men olika platser) men inget har kommit upp ännu.
Så vet någon hur långt tid det brukar ta?
 
Vet inte om det skiljer mycket i tid mellan MH och BPH, men när Slyngeln och jag gjorde BPH så var det uppe på avelsdata i mitten på följande vecka när vi hade gjort det på helgen, så 3-4 dagar då.
 
Vet inte om det skiljer mycket i tid mellan MH och BPH, men när Slyngeln och jag gjorde BPH så var det uppe på avelsdata i mitten på följande vecka när vi hade gjort det på helgen, så 3-4 dagar då.
Åh! Då hoppas jag att det går snabbt. Som sagt hittade jag en hund som gjorde det en vecka innan (och ca 1v innan vi gjorde våra) men inte fått ännu och vi gjorde den 10/6. Man blir ju så nyfiken på hur det ser ut i diagrammet! :D
 
Det är väldigt beroende på hur snabbt arrangören knappar in det i sbktävling då det läses in till avelsdata därifrån. En av arrangörerna jag jobbar för är skitseg och det kan ta upp emot en vecka innan man kan se resultatet i sbk tävling och därefter ytterligare tre- fyra dagar innan det finns hos SKK medans min hemmaklubb i princip alltid lägger in direkt efter sista hund.

BPH går lite fortare eftersom det inte tar vägen via SBK utan hanteras direkt hos SKK.
 
Väcker en gammal tråd.
Någon som vet något prognos på när sbktävling är tänkt att börja lira med avelsdata igen?
Blir galen på att ingenting kommer in som det ska.... 🙃
 
Väcker en gammal tråd.
Någon som vet något prognos på när sbktävling är tänkt att börja lira med avelsdata igen?
Blir galen på att ingenting kommer in som det ska.... 🙃
Oklart.

Tror det är en funktion som det är hög prio på för alla inblandade men det lär nog ta ett tag ändå. För en månad sen verkade man inte ha nån prognos iaf om man kollar på sbks fb.
 
Jag jobbar mycket för en MH arrangör som är en rasklubb, de har inte ens behörighet att lägga in resultaten i SBK tävling än. Det var tydligen något som helt missats i beställningen av nya systemet. Så de ägare som gör MH "hos oss" kan inte ens se resultatet i tävlingssystemet vilket de som gör på bhk kan även om det är högst otydligt hur man hittar resultaten.
 
Jag jobbar mycket för en MH arrangör som är en rasklubb, de har inte ens behörighet att lägga in resultaten i SBK tävling än. Det var tydligen något som helt missats i beställningen av nya systemet. Så de ägare som gör MH "hos oss" kan inte ens se resultatet i tävlingssystemet vilket de som gör på bhk kan även om det är högst otydligt hur man hittar resultaten.
Jag kan inte se något på SBK tävling eller SKK, gjorde på en vanlig BK. Fick dock såklart protokollet, det kom på mail två dagar senare.
 
Om klu
Jag kan inte se något på SBK tävling eller SKK, gjorde på en vanlig BK. Fick dock såklart protokollet, det kom på mail två dagar senare.
Om klubben lagt in resultaten kan man klicka på hundens namn i resultatlistan så kommer protokollet upp. Men jag vet ett det är många klubbar som väntar med att lägga in också bara för att det är så struligt.
Såhär ser det ut när man väl hittat vart man ska klicka:

1719086848088.webp
 
Tack! Är dock mest sugen på att se spindeln och jämföra med andra hundar 😁
Förstår det! Vi gjorde MH på en kull i början av maj och det hade varit väldigt trevligt att få in de spindlarna, inte minst för föräldradjuren och kommande avelsplaner.

Det är så fruktansvärt illa skött hela grejen med SBK tävling, det får ju negativa genomslag i så många dimensioner. Klubbar som går på knäna då de inte får ut anmälningavgifterna från STRIPE, medlemmar som inte fåt återbetalningar och inte för att tala om alla extra ideella timmar som krävs för att ro varje arrangemang i land. Sen har vi då uppfödare och valkpköpare som inte kommer åt information för att kunna göra väl avvägda val. Visst, man kan titta på protokollen men precis som du säger så är det ju värdelöst jäfört med spindlarna.
 
Förstår det! Vi gjorde MH på en kull i början av maj och det hade varit väldigt trevligt att få in de spindlarna, inte minst för föräldradjuren och kommande avelsplaner.

Det är så fruktansvärt illa skött hela grejen med SBK tävling, det får ju negativa genomslag i så många dimensioner. Klubbar som går på knäna då de inte får ut anmälningavgifterna från STRIPE, medlemmar som inte fåt återbetalningar och inte för att tala om alla extra ideella timmar som krävs för att ro varje arrangemang i land. Sen har vi då uppfödare och valkpköpare som inte kommer åt information för att kunna göra väl avvägda val. Visst, man kan titta på protokollen men precis som du säger så är det ju värdelöst jäfört med spindlarna.
Ja det är verkligen katastrof!
Tycker synd om klubbarna som kämpar.
Att ens anmäla till MH var ju också otroligt struligt. Slutade med att jag hade SMS-kontakt med beskrivaren för att rätt information om hunden och mig skulle hamna hos dom.
 
Oklart.

Tror det är en funktion som det är hög prio på för alla inblandade men det lär nog ta ett tag ändå. För en månad sen verkade man inte ha nån prognos iaf om man kollar på sbks fb.
Tror SM-kvallistorna (och bakomliggande resultat) haft all prio den senaste tiden. Idag gick mailen ut till SM-ekipagen i rally (som är om två veckor). Kvallistan har varit osäker och vissa fel har rättats av SBK kansliet nu under midsommarhelgen. Kvallistan inför lydnads-SM tror jag inte blev komplett innan det gick förra helgen.

Det är ett skitsystem, men de sliter hårt på kansliet! Utvecklarna jobbar förhoppningsvis också på, även om man blir fundersam ibland...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 242
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 794
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp