Tibetansk Spaniel och Shih Tzu

Sv: Tibetansk Spaniel och Shih Tzu

Jag vet inte så mycket om rasen tibetansk spaniel, men jag har en väninna som föder upp sådana hundar!

På hennes kennels hemsida kan du läsa mer om rasen:

http://web.comhem.se/~u44703230/

Min erfarenhet av hennes hundar är att de är lite som katter. Inte så intresserade av att lära sig saker, men trogna följeslagare till sin matte. De har en vacker och lättskött päls, är 25 cm i mankhöjd och finns i nästan alla färger.

Nu får du läsa mer på Helenas hemsida! :idea:

Tack, ska genast sätt mig och läsa lite.
Tycker det är väldigt söta hundar och lagom stora;)
M vH A_Z

Vi har två Tibetansk Spaniel hanar, 9 och 5 år gamla.
Bägge släkt med Sheila på hemsidan prinsessfeminist la ut ;)

Jag HADE en hemsida till dem, tills den kraschade i dag när jag råkade fiffla till något :cry: Så jag la ner skiten, orkar inte bygga upp den igen.. :smirk:

SSTS;
www.tibetanskspaniel.com

Senast ändrad av en moderator:

prinsessfeminist skrev:
Min erfarenhet av hennes hundar är att de är lite som katter. Inte så intresserade av att lära sig saker, men trogna följeslagare till sin matte. De har en vacker och lättskött päls, är 25 cm i mankhöjd och finns i nästan alla färger.

Jag tycker de är som en blandning av apa, hund och katt.
Sitter gärna i fönstret och spanar, varnar gärna om det kommer någon.
De vill gärna lära sig saker OM de får godis ;) Annars är det ju inte lönt att lyda :angel:
De är väldigt självständiga och egensinniga, men samtidigt sälskapssjuka och gos-vänliga :love:
Också bra kompisar att ta med på långpromenaden :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 759
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama