Då konststerar vi att det inte finns någon kur. Att det inte finns någon mark bra nog. Att vi har har de bästa grässorter.
Jag hävdar att detta är fel. Det löser vi genom att markkartera marken och att åtgärda bristerna. Gräsarterna måste näringsinnehållprovas över en växtsäsong för att vi skall ha möjlighet att välja rätt art och sort. Detta är inte gjort. Jag har initierat detta genom att sammanföra forskare med fröhandlare som har befintliga gräsmatteförsök och det skulle bara behövas näringsprov på dessa. Detta kommer att visa att vi behöver en del nya arter. Även om ni inte nu tror detta så är tiamin ett hjälpmedel i en kur. Det minsta det gör är göra hästen lugn så att man lättare kan välja metod. Då tiamin är så bred i sitt verkningssätt så gör den större nytta än så. Jo jag vet att det finns olika orsaker till fång. Men vi har inriktat oss på oss på den som ökar. Som är obalansen i hästen som i huvudsak beror på ständigt för höga sockerhalter för 90% av hästarna. Över hela året.