Thumbelina, jag vet inte riktigt.

Sv: Thumbelina, jag vet inte riktigt.

Nej det där var verkligen inte roligt att se :( Stackars lillan.

Nej jag tycker ocskå väldigt synd om henne.
Hon är ju helt klart stressad och ogillar hela situationen mycket, det är ju tydligt på kroppsspråket minst sagt.
Hon vill ju bara få vara ifred och tyvärr händer ju inte detta.

Stackars lilla sötis :(
Man måste ju respektera alla djurs behov till lugn och ro, hur små dom än är! (fast folk har ju svårt med det med små hundar också tyvärr så med tanke på den här hästen så ska man väl inte vara förvånad. Tråkigt att ägarna inte bryr sig/ vet bättre!)

Varför finns det ingen vuxen vettig människa i närheten som kan styra umgänget med barnen? Varför låter de spektaklet fortgå? Finns det ingen människa där som kan läsa en häst? Obegripligt och tragiskt. :(

Förstår inte ens vad man får ut av att behålla hästen vid liv :crazy: den ser ju allt annat än frisk ut.
Känns inte rätt att stoltsera med att ha världens minsta häst när den ser ut sådär :crazy:

Jag blir osäker på om du tycker synd om hästen för att den är i buren, eller för att den har den sk. dvärggenen, som miniatyr hästar tyvärr via avel, inte alltför sällan uppvisar.

att den visas upp och är irriterad är ju en sak, den ser dock ut att klara sig rätt bra : ) vissa vill den bli klappad av och andra inte.

då tycker jag dvärg genen är betydligt värre, och att man avlar på det sätt att denna tyvärr dyker upp titt som tätt på miniatyr hästarna, den är väldigt vanlig på USA avlade miniatyrer.

Thumbelinas ägare har ju dock förkunnat att de inte tänker avla på henne, dels för riskerna det innebär för henne själv i och med att hon är så liten, och dels för att de inte vill föra vidare, eller uppmuntrar dvärggenen. Iallafall ngt positivt mitt i det hela :(

Senast ändrad:

Nej jag tycker ocskå väldigt synd om henne.
Hon är ju helt klart stressad och ogillar hela situationen mycket, det är ju tydligt på kroppsspråket minst sagt.
Hon vill ju bara få vara ifred och tyvärr händer ju inte detta.

Stackars lilla sötis :(
Man måste ju respektera alla djurs behov till lugn och ro, hur små dom än är! (fast folk har ju svårt med det med små hundar också tyvärr så med tanke på den här hästen så ska man väl inte vara förvånad. Tråkigt att ägarna inte bryr sig/ vet bättre!)

:bow:............

Ush, jag håller med dig. Synd om den stackars hästen ... hon ser ju inte ut att tycka uppmärksamheten är speciellt rolig? håller med Trani där ... finns det ingen vuxen människa som kan få stopp på det !?

Vuxna verkade det inte vara brist på.

Däremot vettiga vuxna :(

Sorgligt...var är dom vettiga vuxna undrar jag med??
Fast jag kan säga att mina barn skulle inte hålla på sådär, dom vet bättre, man behandlar inte så.

Sorgligt...var är dom vettiga vuxna undrar jag med??
Fast jag kan säga att mina barn skulle inte hålla på sådär, dom vet bättre, man behandlar inte så.

Min tioåring sa: Varför gör dom så där? Min femåring såg bara förvånad ut. Förvånad att ingen mamma och pappa kom och sa ifrån.
Stackars lilla hästkrake så ska inget djur leva:(

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: MJLee
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 187
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II