The Swedish Number

Frågade dem om att folk blir fast i voicemail, fick svaret:

"Jag ville bara tillägga att om man som ambassadör inte svarar på tre samtal i rad utan låter det bara ringa så att samtalet går över till nästa ambassadör så blir man automatiskt utloggad och måste sedan aktivt logga in igen. Det betyder att har vi många inloggade ambassadörer som inte är aktiva så skapar det per automatik plats för nya att logga in i appen. Tack för att dina synpunkter och för ditt engagemang."

@Modig_Korn Ah, det var ju en bra lösning. Jag loggar bara in om jag vet att jag har tid att svara, annars är jag offline, men man kan nog inte lita på att alla ambassadörer gör så.

Astrevlig kille från Wien, Österrike (vars flickvän var blyg men lyssnade via speaker) ringde och vi snackade om lite allt möjligt. Blev sjukt pepp på att åka till Wien när han berättade att det var varmt och soligt och vårigt där - jag har länge velat åka till just Wien och suget blev inte direkt mindre - PLUS att hans flickvän hade ett företag som sysslar med tårtcatering och hennes bakverk såg gudomliga ut på Facebooksidan :d.

Känslan ni vet när en har skaffat sig en vän utöver det vanliga via random swede och får mess som detta:

497522c1-67bc-4389-807f-bfd1356ec287_zps0iur5fgx.png

Vår samtalstid per telefon är fortfarande typ extrem. :) Jag som knappt vet om det är dag eller natt och ännu mindre vilken dag eller natt det är tack vare att jag jobbar natt, är än mer förvirrad nu nr jag måste hålla reda på världsordningen i US dagligen/nattligen också. Livet är hårt. :D

Känslan ni vet när en har skaffat sig en vän utöver det vanliga via random swede och får mess som detta:

497522c1-67bc-4389-807f-bfd1356ec287_zps0iur5fgx.png

Vår samtalstid per telefon är fortfarande typ extrem. :) Jag som knappt vet om det är dag eller natt och ännu mindre vilken dag eller natt det är tack vare att jag jobbar natt, är än mer förvirrad nu nr jag måste hålla reda på världsordningen i US dagligen/nattligen också. Livet är hårt. :D

Åh, det där är så himla sant och verkligen häftigt när det händer! Tror du att ni kommer ses IRL eller är det väldigt långt borta?

Åh, det där är så himla sant och verkligen häftigt när det händer! Tror du att ni kommer ses IRL eller är det väldigt långt borta?
Nah...det är nog väldigt långt borta. :) Men man vet aldrig. Jag fyller jämnt nästa år på independence-day och har såklart blivit erbjuden att komma och fira där. En dag i taget.

Nah...det är nog väldigt långt borta. :) Men man vet aldrig. Jag fyller jämnt nästa år på independence-day och har såklart blivit erbjuden att komma och fira där. En dag i taget.

Det är ganska många som erbjudit sig husrum, guidning osv om jag skulle ha vägarna förbi deras land, och flera som jag har lite fortsatt kontakt med och absolut skulle höra av mig till om jag åkte just dit. Däremot är det ju en lite annan grej att specifikt åka och träffa någon på andra sidan jorden så jag förstår att du inte direkt slänger dig på nästa plan. Om ni fortsätter hålla kontakten med timslånga samtal i ett år framöver så hoppas jag att du åker! :)

Det ringde just en tysk 80-årig dam som ville berätta att hon och hennes man varit på semester i Sverige varje år 1979-1993. De älskade fjällen, tystnaden och människorna här. Hennes man var död sedan fem år tillbaka och hon själv var inte stark nog att åka till Sverige längre. Hon hade affischer med svenska landskapsbilder på väggarna samt en teddybjörn som varit med henne och hennes make på alla deras bilsemestrar, och som påminde henne om deras tid här. Hon ville bara säga hej till någon från detta fantastiska land. Så fint :heart.

Det ringde just en tysk 80-årig dam som ville berätta att hon och hennes man varit på semester i Sverige varje år 1979-1993. De älskade fjällen, tystnaden och människorna här. Hennes man var död sedan fem år tillbaka och hon själv var inte stark nog att åka till Sverige längre. Hon hade affischer med svenska landskapsbilder på väggarna samt en teddybjörn som varit med henne och hennes make på alla deras bilsemestrar, och som påminde henne om deras tid här. Hon ville bara säga hej till någon från detta fantastiska land. Så fint :heart.
:cry::love::love::love::love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka