The Swedish Number

Nu på eftermiddagen. Första gången var ju i början på förra veckan. :crazy:
Tog ju typ 12 timmar från ominstallation och pånytt registrering tills jag fick mitt. Men du kan ju skriva till turistföreningen på facebook, men man får lämna nummer och mail manuellt via pm.

Jag har precis haft mitt första samtal! En jättetrevlig tjej från Kina som ville prata om skilsmässor och förhållanden. Hon hade hört att man kunde bo ihop utan att vara gift och tyckte att det lät jättekonstigt. När jag berättade att jag varit gift och nu bor ihop med en ny man så blev hon jätteförvånad. Hon sa att hade det varit i Kina så hade jag fått nöja mig med någon som var "fattig och ful" om jag en gång varit gift. Men hon var snabb att lägga till att attityden håller på att ändras.

Verkligen helt fantastisk idé det här! :)

Nu tar jag just det här inlägget men det finns många andra jag skulle kunnat citera också. Jag blir bara så himla glad i själen av hela den här tråden. Bortsett från alla busringningar och uthängningar av folk så är det något väldigt fint och hoppingivande att helt vanliga människor i olika ändar av världen helt plötsligt en dag pratar med varandra. Jag är övertygad om att om det är något som leder samhällsutvecklingen framåt, och i fredlig riktning, så är det att vi möts över gränserna.

Jag tycker seriöst det här numret borde nomineras till Nobels fredspris :up:

(Edit, förtydligande: Och då inte för att det är just Svenskar som råkar svara på numret, utan som koncept att helt vanliga människor i olika delar av världen kopplas ihop för att prata om vadhelst de vill prata om)

Fick idag ett samtal från en kvinna från New York som jag faktiskt pratat med vid två tidigare tillfällen men på separata agar. Detta var alltså tredje gången vi pratade. Hon berättade att hon ringer numret 8-10 gånger om dagen...på min fråga om varför svarade hon att hon känner sig lite ensam och detta numret fått henne att tro på mänskligheten igen - hon hade bara pratat med fantastiska och vänliga människor och att sverige ät numera hennes top 1-country in the entire world och hon känner sig besatt av sverige och svenskarna - in a good way. Ja...jo. :)

Och för er som undrar om min nya vän, han jag haft maratonsamtal med...vi har fortfarande maratonsamtal och han är den första jag pratar med när jag vaknar och den sista jag pratar med innan jag somnar. Varje dag. Jag har skavsår i öronen av mitt headset. Jag vågar inte säga hur mycket vi pratar ens. Liksom, ett "snabbt samtal" och en tittar efter hur länge vi prata och oups....3;47 h...och då har vi fortfarande mycket nytt och intressant att prata om. Det är liksom outsinligt och jag vågar snart säga att jag är norra europas mest insatta i usa-valet, och troligtvis även i och om amerikansk rugby och och - jag är tack vare honom en del av en podcastkonferens om en specifik vårdtyp som är starkt under utveckling både här och i usa. Helt fantastiskt.
Och nej, det är inget telefonsexande och vi kommer väl troligtvis aldrig att träffas - det finns inte med i agendan idag. Men jäklar - det känns lite som att ha blivit överkörd av en ångvält och mina vänner som ju är vana vid att jag inte är så kommunikativ och social de perioder jag jobbar mycket, har börjat undra om jag håller på att jobba ihjäl mig... Jaja, jag har i alla fall väldigt roligt med den här vännen och honom har jag random swede-numret att tacka för. :)

Senast ändrad av en moderator:
Jag har fått min kod. Nu väntar jag bara på att honung ska logga ut så vi andra också kan få svara.

Fick ett första samtal igår. En yngre tjej som sa "Oh my god" flera gånger, förvånad att någon svarade. När jag frågade om hon var från Kina svarade hon "Yes, sorry no english" och lade på luren.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka