Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med. Då har jag ändå provat registrera om mig.
Det här med att prata över google hangouts samtidigt som samtalspartnern ringer upp en random swede är väldiigt roande, intressant och fruktansvärt roande. Ibland tar jag fram skämskudden. Men mest är jag nog imponerad. Min partner in crime är väldigt väldigt mycket imponerad.
Fast vad är poängen med det?I skrivande stund skuggar jag et samtal där min vän har ett mission, att avtäcka fasaden som många har, där han ska vända denna person till att vara positiv till Trump, trots att personen säger att den ogillar Trump.
I skrivande stund skuggar jag et samtal där min vän har ett mission, att avtäcka fasaden som många har, där han ska vända denna person till att vara positiv till Trump, trots att personen säger att den ogillar Trump. Det är akward att höra hur lätt han vänder ut oh in på dennas åsikter.
De flesta ÄR social wellbehaved. Det är det som faktiskt imponerar. Fast JAG tycker dessa random swedes är pinsamt mycket just - swedes.
Jag tänkte också så, de som svarar ju ska inte behöva stå till svars för något på det viset. Ett gott bemötande och rättvis beskrivning av Sverige borde väl vara det viktigaste vid sådana här samtal.Fast vad är poängen med det?
Jag tycker hela grejen med att sitta och ringa runt och försöka 'lura' folk medan du sitter och hör på känns lite småtrist faktiskt. Jag förstår att alla använder numret på olika sätt men jag kan ju tycka att det är mer sympatiskt med dem som ringer för att de har ett genuint intresse av att prata med folk.
Hur är man när man är svensk? Varför är det pinsamt?I skrivande stund skuggar jag et samtal där min vän har ett mission, att avtäcka fasaden som många har, där han ska vända denna person till att vara positiv till Trump, trots att personen säger att den ogillar Trump. Det är akward att höra hur lätt han vänder ut oh in på dennas åsikter.
De flesta ÄR social wellbehaved. Det är det som faktiskt imponerar. Fast JAG tycker dessa random swedes är pinsamt mycket just - swedes.
Fast vad är poängen med det?
Jag tycker hela grejen med att sitta och ringa runt och försöka 'lura' folk medan du sitter och hör på känns lite småtrist faktiskt. Jag förstår att alla använder numret på olika sätt men jag kan ju tycka att det är mer sympatiskt med dem som ringer för att de har ett genuint intresse av att prata med folk.
Hur är man när man är svensk? Varför är det pinsamt?
Poängen är diskussionen som finns som säger att det är folk som är otrevliga och utnyttjar detta för syften tjänsten inte är avsedd för. Jag svarar själv på numret och jag är medveten om att det är fler som lyssnar på samtalen, jag finns även med på youtube där jag var "ovetande" om att jag var en del av en vpodcast.Fast vad är poängen med det?
Jamen precis, de är kritiska och konspirationsbenägna på samma sätt som "ytterkanterna" är här! Många anser att de har "the great picture" men har ingen aning om europapolitik annat än den bild de här ytterkanterna av politiken ger. Ofta serverat ur ett amerikanskt perspektiv.@honung Upplever också att många amerikaner jag pratat med är kritiska, oavsett politisk hållning. De misstror staten på ett sätt som bara Sverigedemokrater och extremvänstern här gör, typ.
Det som drar ner min snittid är antingen "hej *fniss* [lägga på]", de ganska få prank calls jag har haft eller de där jag haft svårt att höra vad personen i andra änden säger. Några samtal har också brutits väldigt tidigt. Min snittidsamtalstid är dock betydligt längre än 3 minuter .
Har även haft tre samtal från colombia idag. Två kvinnor och en man, alla ville prata spanska med mig men eftersom jag är något begränsad där så blir samtalet något krystat. Ändå blir det förhållandevis långa samtal. Bortsett från min nyvunna vän som jag hangout-pratar med i många timmar (jag har ont i öronen av mina lurar liksom), så ligger snittiden för mina samtal på en halvtimme kanske. På random swede-sidan står det att snittsamtalen är på 2,50 minuter. HUR GÖR NI? På den tiden hinner man knappt säga hej liksom!