Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med. Då har jag ändå provat registrera om mig.Jag är också en sur sms-lös person... ;(
Registrerade mig igen nu. Nu kom det upp "TACK" Ni kommer snart få ett SMS.." bla bla bla. Det kom inte upp de andra två gångerna jag registrerade, utan då stod det bara typ "Du är nu registrerad, det kan ta tid innan din registrering går igenom" bla bla. Så NU kanske? Tredje gången gillt!
Haha, ja... Har varit ganska lugnt på linan idag men nu i eftermiddags så ringde en pensionerad militär från Ottawa, Canada. Han var 68 år, hade tre hundar varav en siberian husky och en jättestor japansk ras (hörde inte riktigt), bodde i ett stort hus på landet dit jag och min kille gärna fick komma och hälsa på om han fick åka och hälsa på oss i Sverige. Vi pratade om andra världskriget (som han ansåg att ryssarna vann, INTE amerikanerna. Hans pappa hade varit fängslad av tyskarna i 4 år och jag berättade att svenskarna stred i finska vinterkriget mot Sovjet, samt att vi tillät nazisterna att transportera soldater och material genom Sverige. Det blev han mycket förvånad över eftersom vi ju har rykte om oss att vara så neutrala), ursprungsbefolkningar (jag berättade om samerna och han om native befolkningen i norra Canada som tydligen inte har det så superbra), om krig (han hade varit i Afghanistan och Somalia och det lät rätt hemskt, han hade dödat människor osv. Jag gick inte in så djupt på det, någonstans där går väl gränsen för vad man pratar med helt främmande människor om) plus att han i kanske 10 minuter när jag lite fint tänkte att det var dags att avsluta samtalet ständigt kom tillbaka till att jag VERKLIGEN skulle komma och hälsa på (jag fick hans e-mail). Jag och min kille skulle få bo i ett rum i hans hus och vi skulle få låna en bil, han skulle bjuda oss på kanadensisk "steak", etc etc.
Ja hörrni. Den här välden slutar aldrig att förvåna.
Jag vill också bli bjuden till Kanada!!
Helt seriöst så tror jag faktiskt att om jag mailar och säger "vi kommer nästa vecka" så hade vi nog banne mig blivit välkomnade, haha. Synd att man har ett liv att rodda med i Sverige; jag hade nog kunna åka runt och träffat flera av dessa människor som jag har pratat med om jag bara hade pengarna, tiden och viljan.
... hm, jag har (statistiknörd som jag är) hållit lite koll på hemsidan hur många samtal som kommit in. Imorse var det drygt 60.000 och nu är det 81.000?!? Och snittsamtalstiden har sjunkit från 3:30 till 2:50. USA har legat stadigt på 37-38 % av samtalen men nu sjunkit till 30 %. Jag anar ugglor in the mosse; hoppas att det inte är någon från något obskyrt land som kommit på hur man ringer "tomma" automatiserade samtal för att förstöra initiativet.
Själv kan jag inte logga på för tillfället "det är för många som vill svara för Sverige just nu. Försök senare..."
Anonymous som förklarat krig?
som han ansåg att ryssarna vann, INTE amerikanerna.
Lite OT men intressant ändå. Här är vilka fransmän menar bidrog mest till vinsten av andra världskriget vid olika årtal:
Jag kallar det Hollywood-effekten.