The mystery of time and space ?

Sv: The mystery of time and space ?

hahah vad kasst! så sedan ska jag bara fälla ner trappan och knalla vidare? :p


Tack! Nu ska vi se om jag kommer vidare!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: The mystery of time and space ?

NU har jag gjort allt det där i det rummet som du var i först (när du startade tråden). Men vad ska man göra när man satt bitarna i lådan bredvid dörren? Dörren öppnas ju inte? Det är bara någon pinne som åker fram och tillbaka i lådan.
 
Sv: The mystery of time and space ?

Man kan sätta bitarna på olika sätt. Pinnen som far fram och tillbaka skall ha utrymme att röra sig ännu mer - som en hasp.
ta bort bitarna och sätt dem dit på ett annat sätt.
 
Sv: The mystery of time and space ?

hur gör man med den där kodlådan i nästa rum? den med
smajlgubbar på? :confused:

när man har kommit så långt i lådan som till knapparna med stjärnor på? hur gör man sedan? kommer ju inte vidare, blir bara bokstäver.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: The mystery of time and space ?

Man ska hitta på ett system....som till slut ger svaret.
Prova dig fram, det är bara en knapp som är den "rätta" - tex nr 15.

Lite knepigt och lååång väg till lösningen, men håll reda på var du har tryckt.

Trycker du på fel knapp hamnar du tillbaka.
 
Sv: The mystery of time and space ?

tott skrev:
Man ska hitta på ett system....som till slut ger svaret.
Prova dig fram, det är bara en knapp som är den "rätta" - tex nr 15.

Lite knepigt och lååång väg till lösningen, men håll reda på var du har tryckt.

Trycker du på fel knapp hamnar du tillbaka.

Nu har jag löst det men dörren går ju ändå inte upp? :(
 
Sv: The mystery of time and space ?

men jag har ju löst det! det står "thank you for using intellilock" men sedan går inte dörren upp...ska jag ha något från rummen?
 
Sv: The mystery of time and space ?

Kommer inte ihåg, men du får väl gå omkring och klicka på saker. Kanske det finns någon nyckel eller nåt.
 
Sv: The mystery of time and space ?

Intellilocken låser inte upp dörren. Följ kabeln.
 
Senast ändrad:
Sv: The mystery of time and space ?

hjälp sitter i ett rum med dator, skrivit lösen och får upp första rummet i rummets dator. vad göra
 
Sv: The mystery of time and space ?

Hmm... Är det är två bokstäver där också? Det finns isåfall ett till rum i datorn med fler bokstäver. Bilda ett ord och använd på lämpligt ställe.
 
Sv: The mystery of time and space ?

är i ett rum med brandslang igenmurat fönster och ett annat rum med en motorcykel och en låst dörr. har tagit skruvmejseln och batterierna. vad göra nu?
 
Sv: The mystery of time and space ?

Spanar in mattan? Letar hål i golvet? Inte vet jag vad du brukar göra heller... :D
 
Sv: The mystery of time and space ?

Joooo, jag hittade hålet i golvet. Det med galler vid dörren och det med rörliga plattor i andra rummet. Men vad får man ut av det? :smirk:
 
Sv: The mystery of time and space ?

Om du har puttat runt lite på mattan så blir du motiverad att klättra ner genom hålet. Och brandslangar är suveräna liansurrogat. *ser förnuftig ut*
 
Sv: The mystery of time and space ?

ullo skrev:
Om du har puttat runt lite på mattan så blir du motiverad att klättra ner genom hålet. Och brandslangar är suveräna liansurrogat. *ser förnuftig ut*

Alltså, jag ska trycka som en galning på de där sänk och höjbara klossarna nere i hålet under mattan i brandslangsrummet? :confused:


Okje, nu kom jag ner. men ska man ta med sig ficklampan ner? det går ju inte! den ska bara fixas först står det. hm.. men jag har satt batterier i den. HUR LAGAR MAN FICKLAMPAN?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: The mystery of time and space ?

Du måste ju ha en hel glödlampa också. Annars lyser det inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp