The Groom is Red

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TooFatToFly
  • Startdatum Startdatum
T

TooFatToFly

Någon som vet något om den hingsten? Född i USA e. Runaway Groom u. Sheena´s Gold. Tror han såldes som avelshingst till Korea? Alla uppgifter är intressant, bilder m.m.

Sv: The Groom is Red

Eftersom han via Blushing Groom xx har hingsten Wild Risk xx i sig gör det honom besläktad med Moderne xx som är morfar till Butterfly Flip och även släkt med Julio Mariner xx som vart en betydelsefull hingst i ridsportavel.

Senast ändrad av en moderator:

Då har han ganska bra stam alltså?

Jag har noll koll på fullblodsstammar så sucka inte alltför mycket! ;)

Den duger ;) nej den är riktigt sympatisk faktiskt :) , på fädernet har han som sagt var Blushing Groom och dennes morfar Wild Risk som bevisligen mer än en gång vart inblandad i prestationsavel på ridsportsidan om det nu är det du är intresserad av.

På mödernet har han Mr Prospector som är en riktig klassiker i fullblodsaveln, en avelsmatador av stora mått som i sint tur stammar från Native Dancer.

Antar att han kanske är pappa till din häst eller liknande, vad är det då mer bakom den? :D

Hästen på min användarbild hade Moderne till morfar.

Senast ändrad av en moderator:

Nja, egentligen var jag mest intresserad av modersidan då jag ska börja rida en halvbror till honom. Sökte runt en massa på nätet och när man upptäcker att hästkraken har en bror som är avelshingst måste man ju bara checka läget! :D

Liknande trådar

Avel Någon som känner till något om den danskfödde hingsten Miro, även kallad Rolex Miro, född 1999. Han är e Royal Z II u Lady Micha e...
Svar
3
· Visningar
769
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel Är det någon här som är bra på new forest stammar? :) Idag red jag nämligen en jättefin new forest ponny :D Det är ett sto, brun med...
Svar
5
· Visningar
1 281
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka