The Best of 2008 -islandshäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The Best of 2008 -islandshäst

:D Tack så mycket! Han är verkligen helt underbar på alla sätt:love:

Hoppas att det går vägen med ditt hästköp :laugh:

/ Jeanette

Min bästa upplevelse med islandshäst iår, har lätt varit när vi i vår tävlingsdebut kommer in och får 5.1 i fyrgång och 4.9 i tölt. Lätta klasser iof, men det tycker jag endå är en bra start:)
Och sen såklart att jag kom in på wången:D

Det bästa som hänt i hästväg är helt klart att jag köpte min första häst! Egentligen blev köpet klart redan under slutet av 2007, men hon kom inte upp till stockholm försen mitten på januari så jag räknar från då ;) Så vad ska man säga att detta året inneburit... Förutom första skritt, trav och galopp och såklart första mötet (som vi klarade av under provridningen) så har vi haft våra första töltsteg ihop och första allt annat, här vill jag även lägga in första skadan som något positivt då vi verkligen fått lära känna varandra utan och innan och ofrivilligt fick en lugn inledning på förhoppningsvis många många år tillsammans! Detta gjorde att jag fick upp ögonen för vad en "riktig" hästrelation innebär... Trodde jag köpte en skogsmullehäst att rida ut på i skogen några dagar i veckan men det slutade med att jag åkt till stallet i stort sett varje dag och tränat massor från marken tack vare skadan och bara umgåtts i sjukhagen... och helt plötsligt så blev jag väldigt sugen på att få träna dressyr (har alltid hatat dressyr ;)), men tydligen förändras allt av att ha en alldeles egen häst *hihi* Vi har iaf gjort många framsteg under året, både jag och Flipa :love:

Senast ändrad av en moderator:

Det måste bli tävlingarna med Tyra.... Var med i två lätta klasser (V5) i början av året, kom 3:a på den första och vann den andra :)

Sen debuterade vi i öppen klass, V1, det går bättre och bättre där med.

Jag som fick 7:or i lätt klass får nu knappt 5:or fastän hästan ser likadan ut och går likadant, har väl o göra med att dommarna är mkt hårdare i öppen klass.... samt att jag rider med stångbettet?

iaf, fick på senaste tävlingen totalt 5,1
så vi slog vårt mål 2008 med att få över 5,0 i V1 :P

2009 års mål är att kvala till B-klass (dvs få över 5,4 p) phu, svårt de där sista stackars poängen.. men nu har vi mer ökad tölt i pållan så det ska nog gå vägen :)

För mig har det varit ett ganska rörigt år men mycket fram och tillbaka men nu har jag nog äntligen hittat rätt. Både ny häst, stall och tränare. Dessutom fick jag förmånen att vara ridande viking igår under en filminspelning och det var enormt roligt - men kallt.

Hästen: en valack efter Hrannar fra Kýrholti med en enorm vilja, kraft och kapacitet för det jag vill i framtiden, att tävla men också utvecklas som ryttare.

Stallet: Flyttade till Gibraltar och där har jag enorma möjlighter att utvecklas. Jag älskade L:a Ulveryd och kontakten med dem kommer jag inte släppa, så kontentan är att jag under 2008 fått många nya goa vänner.

Tränare: Har fått förmånen att träna för "Märta" Marie-Louise Persson som ger mig enorm kunskap i min ridning och att jag hela tiden utvecklas som ryttare.

Jag hoppas 2009 blir lika bra men utan röran omkring mitt hästeri. Nu känns det i hela kroppen att jag hittat hästen med stort H :love:

Jag har också hört att hon ska vara bra.
Innan jag började med islandshäst så brukade Idja-gänget rida för henne. Träffade henne på en tävling i Orsa i våras, och hon verkade väldigt trevlig och hande fina egenuppfödda islandshästar :)

/Anna

Det bästa var när vi köpte världens bästa Askja sto född -01 efter Penni frá kirkjubae :).

Även när vi var på Járnhestur i våras och tävlade,när jag vann F2 med världens bästa Listi(inga skryt poäng men ändå ;P ) kom 2:a i T3 med Askja och fick den fin fina poängen 5,72 i finalen ,kom även 6:a med askja i V2 odär vi gick ut på 5,37..

//Lovisa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 906
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: Magiana
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V