Sv: The Best of 2008 -islandshäst
Jag har haft ett grymt bra 2008! The Best of 2008 för mig....
Första besöket på Island
Min första resa till island, tre veckor i juli ihop med min kusin. Vi bodde på Midsitja hos Magnus Andresen, vi tränade ridhästarna och hade ett par unghästar som vi "satt in". Ingen semester där alltså
Jag fick träffa Kormakur fra Flugumyri. Såg Krafla fra Saudarkroki's gravplats. Och ja, imponerades varje morgon av utsikten över hästarnas dal! Med hem ville jag ta både Oskadis, Alma, Lubba och Hera fra Midsitja. Men kanske främst Petur!
(om ändå pengarna fanns...)
Hera, E: Ofsi fra Brun. Första gången utanför ridhuset.
Vackra Alma och Svalur fra Midsitja
Kveikja töltar!
Lilla fölisen har blivit stor och efter en månad hos tränare fick jag hem en riktigt lovande töltare. Jag som för fem år sedan trodde mig köpa en trevlig kompis för skogen, fick börja tänka om- om kanske inte det var så att vi skulle satsa o kunna tävla lite i framtiden? Vi provade på sommartävlingar och första tävlingen, knappt 1,5månad efter påbörjad töltsättning knep Kveikja en förstaplac i T7! (typ 4,5p men ändå). Hon har även hunnit ta en blå rosett, en röd och en vit.
Snöggur flyttar in
Min sambo får prova tölten på Kveikja och bestämmer sig hux flux för att köpa egen häst. Trava runt på Andi i fortsättningen var inte intressant! Tittade lite på annonser o hittar Hästen med stort H. "kan tölta hur länge som helst". O ja, det kan han nästan
I slutet på Augusti hämtar vi hem "kungen" och Mathias har varit nöjd hästägare sedan dess. Det roliga för mig är att jag dels fått en ny rid/stallkompis(mathias engagerar sig mer nu) och dels fått en mycket välriden läromästare som kan visa mig ett o annat!
Provridning, Mathias är för länge sedan såld...