The baby from hell..

Krusan

Trådstartare
fick vi med oss hem fran Sverige! Fran att sovit hela natten, sa somnar hon nu snallt kl halv atta och vaknar sedan 3h senare och vill inte somna om, trots mat etc. Gav upp i gar och baddade soffan i hennes rum och sov med henne, somnade till slut kl 1. I och for sig sa har vi bara varit hemma i 4 natter men det ar sa jobbigt att fa henne att sova kl 2 pa morgonen.

Nu till min fraga... Min man menar att vi ger oss ytterligare ett problem genom att sova med henne. Jag tror att det ar lattare att flytta tillbaka henne till hennes sang nar hon val kommit i fatt tiden.

Har ni kloka bukefalister nagra rad?

//Krusan

Sv: The baby from hell..

Hur gammal är hon nu?
Emilia började krangla med nattsömnen när hon var ungefär 6 manader och jag har läst att det är vanligt att dom gör det da. Före 6 manader somnade hon vid 20-21 och sov till 6, at lite och sov direkt ngr timmar till. Sen 6 manader vaknar hon manga ganger. Jag har gett upp vara försök och väntar bara pa att det ska bli bättre. Läste att det är vanligt vid den aldern att det börjar krangla. Dom börjar bli mer medvetna om sin omgivning och när dom vaknar till pa natten och märker att ingen är nära känner dom sig övergivna och blir ledsna. Även drömmarna blir jobbigare.

Sen är Emilia alltid lite annorlunda när vi varit ute och rest, brukar ta ngn vecka innan rutinerna fungerar igen. Kan tänka mig att Sophia även känner av tidsomställningen och att en sa lang flygresa paverkat henne.

Enligt mig är det inte "ett problem" att sova med ett barn, oroligt eller ej. Gör det som funkar. Antar att ni varit i Sverige på semester och nu är tillbaka i Australien? Det är väl 12 timmars skillnad? Inte konstigt hon är lite jetlaggad, speciellt om det bara gått 4 dagar.

Jo, min man menar pa att det ar tidskillnaden som spokar fortfarande... Jag tycker inte att sova med henne ar ett problem, det ar faktistkt lite mysigt. Men min man har andra ideer som sagt. Jag antar att vi far vanta ut det hela och hoppas att det blir battre. Det ju som himla jobbigt bara...

//Krusan

Ja det är skitjobbigt när de inte sover som de ska. Ge det ett par dagar till så kommer hon säkert komma in i rätt gängor igen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: daphna
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: Inglorion
·
Gravid - 1år nar de inte vill? Behover goda rad och erfarenheter fran kloka Bukefalister. Vi har haft tva tuffa veckor har hemma, med forkylning...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: mimmipigg
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 993
Senast: sln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!