Thai Tanic

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare NoTrashTalk
  • Startdatum Startdatum
N

NoTrashTalk

Funderar på att betäcka med denna herre, MEN! Hur stor,lång och kors har han? Letat som en tok efter mått, hittar det inte? :S Nån som har lust att hjälpa??

Sv: Thai Tanic

Han har ju norsk ägare och vad jag vet betäckte han inga ston i Sverige under 2006 i alla fall. Vet inte hur det blev 2007 då det stod "uppgift saknas" under hingsthållare, men visst är det en fin pålle :) I hingstkatalogen -07 stod det under veterinär beskrivning: Hingst visad i full tävlingskondition med endast obetydliga veterinära anmärkningar(det är ju inte ofta man ser sånt). Under exteriör beskrivning kan följande läsas: Manke 155cm, kors 155cm, längd 157cm, skenans omkrets 20,5cm. Liten lågställd proportionerlig hingst. Uttrycksfullt huvud. Väl ansatt , något rak hals. Svagt markerad manke. Djup i bålen. Långt, sluttande runt muskelfyllt kors. Något bred bringa. Långa kotor. Tåvid höger framben. Välformade hovar. Nystande rörelser höger fram både i skritt och trav.
Hoppas nån annan kan hjälpa dej med övrig info!

Såg du fått svar nu. Men tänkte iaf skriva att jag såg han i somras när jag var hos Goop. Fin pålle :)

-07? men han är ju inte med i hingstkatalogen 2007? Letat nu och hittar inte :D Eller var det i Norska hingstkatalogen -07 det stog?=)

Jo, va på auktionen i år och såg avkommor efter han, Vilka hästar! Stora, rejäla,långa och lugna framförallt. Jättefina hästar.. =)

Stor o stor.. Det beror väl på vad man jämför med! :angel:
Nej men allvarligt talat så kollade jag ju inte så noga att jag tänkte på hur stor han var. Men jag vill minnas att han inte är så överdrivet stor.

Bra=) stoet vi ska betäcka han med ( Allt bokat och klart ) lämnar nämligen otroligt stora föl. 2 års hingsten är 1.65 i mkh och grov som satan, stoet är 1.63 om jag inte minns fel. Så det är rejäla hästar båda två=)

Det är i den SVENSKA hingstkatalogen han finns med! Vet du om han kommer betäcka i Sverige nästa år eller åker du över till Norge? Vet du vad han kommer kosta?

Ska stå på Bragnum Stuteri, Nossebro och kostar 3000+29000 +moms enligt annons i Travronden!

Här finns en fin bild på honom, han ser ut att ha ett långt stupande kors!

Vi har en ettåring efter honom, skulle tro han är lite över medel i storlek...en riktig snygging :D

15817751.jpg

Det är i den SVENSKA hingstkatalogen han finns med! Vet du om han kommer betäcka i Sverige nästa år eller åker du över till Norge? Vet du vad han kommer kosta?

Konstigt, i min finns han inte med, vilken sida?
Vi tar fryst, så vi åker till närmaste stuteriet vilket blir sättra. Pratade med Olle igår och han sa nått att hästen skulle tillbaka . Förstod inte riktigt vad han menade, kanske tillbaka till norge? Han kostar 29000 vid levande och 3000 vid bokning, Aboslut ingenting att bråka över när man har sätt hans avkommor:D

NoTrashTalk;9575613vilken sida? skrev:
Konstigt, i min finns han inte med,
Vi tar fryst, så vi åker till närmaste stuteriet vilket blir sättra. Pratade med Olle igår och han sa nått att hästen skulle tillbaka . Förstod inte riktigt vad han menade, kanske tillbaka till norge? Han kostar 29000 vid levande och 3000 vid bokning, Aboslut ingenting att bråka över när man har sätt hans avkommor:D

Står inga sidonummer, men Tap In är på sidan före och The Bad Boy på sidan efter .Grabbarna står ju i bokstavsordning :idea:

Står inga sidonummer, men Tap In är på sidan före och The Bad Boy på sidan efter .Grabbarna står ju i bokstavsordning :idea:

Jo=) På sidan 172 är Take chances, 174, Tap in, 176 The bad boy, 178 Tony oaks.. Det är dom på T. isåfall måste dom ha missat och skriva in honom i min 2007 bok. :confused:

Svarar åt Martha.. Ja,han såldes på kriterieauktionen i år. Uppfödd av min svärfar :)

Jo tyckte jag kände igen den=) västerbostuteriet sålde dom iaf:) Vet att dom kom in med Orangeglitter i både man och svans=) fina som fan va dom =)

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: Squie
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 217
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31