Testat att ge kycklingvingar!

E

emjo

Min lille kräsna Oasis var som tokig och ville inte sluta gnaga!:)
Men mitt lilla matvrak Bruce tyckte det var rätt konstigt och nöjde sig med lite filé!:rofl:

Men nu har jag några vingar i frysen och dom kommer garanterat att få det ett par gånger i veckan!

Sv: Testat att ge kycklingvingar!

Trevligt. ;) Visst är det härligt när de verkligen ääääälskar sitt köttben! :D

Ja! Lillkillen gick runt och tittade på mig och jamade hela kvällen sen!
Ville ha meeeer!:love:

Vår gammelkatt *rip* var helt tokig i kycklingben.
Av ett helt lårben lämnade hon bara själva knotorna kvar.

Idag blev det nötfärs till middag!
Det gick hem hos bägge mina små, nu blir väl nästa steg att testa lite inälvsmat...

Jag har just testat kycklingvingar här! Till och med herr überkräsen som normalt vägrar äta rå kycklingfilé älskade vingarna (behövde bara hjälpa till med tonfiskvatten precis i början).

Den andra katten morrade oavbrutet medan han åt, trots att han satt i ett eget hörne där varken hans bror eller jag gjorde anspråk på hans byte:rofl:

Men. Jag är en extremt sjåpig matte så jag skar bort nästan allt ben. Fast det är för benens skull jag vill att de ska äta kycklingvingarna.

Så peppa mig gärna och tala om att även femåriga bortklemade innekatter som aldrig jagat och bara äter blötmat fattar att de inte ska sätta benen i halsen:cry:

Min Geisha måste ju ha varit 4-5 år när hon fick sitt första ben och det klarade hon med glans! Det är värre med små kycklinghalsar för det är faktiskt sådant en större katt kan slänga i sig. En vinge måste de ju arbeta med för att få i sig och det är just det där munarbetet som ger dem känsla för hur de ska hantera maten.

Tack! Så jag kan ge en hel vinge och de reder upp det, både tunna och kraftiga ben?

Det var kul att se dem, de blev riktiga rovdjur som slet i sitt byte samtidigt som de bevakade varann (och mig:D)

Fast i dag luktar det peck när de bajsar:crazy:

Ja, du kan ge dem en hel vinge. Är benen för kraftiga kommer de helt enkelt lämna dem.

Jag känner igen det där med att morra och vakta. En av kattungarna jag hade var precis så, han morrade när han åt och han kastade benen och mördade dem ordentligt.

Peckellukten försvinner nog när magarna har vant sig vid benen.

Lukten gör egentligen inget, det luktar inte rosor när jag skiter heller men katterna gnäller ju inte;)

Jag får ha köksdörren stängd när jag ger dem kycklingen, båda två rusar nämligen gärna undan med sina byten och jag har ingen lust att ha en som slaskar rå kyckling under sängen och en som slaskar rå kyckling under soffan.:D

Idag fick dom kycklingvingar igen, Bruce tyckte att det var mycket godare denna gången!!

Och nu är jag taggad till att köpa hem lite mer grejer att fylla min frys med!

Jag gav mina igen i går. De kraskade sig morrande igenom varsin halv vinge men den ene kräktes, han grejade inte riktigt upp det den här gången och jag är halvt hysterisk över att nåt ska fastna i halsen:cry:

Det löser sig. Det är ovanan. Min Pirjo fattade inte hur man käkar stora bitar hjärta... hon svalde dem hela och kräktes upp dem. Efter ett tag insåg hon att hon måste använda tänderna mer.

Hoppas det... För det var kräkkatten som kräktes och i förlängningen tror jag ju att kycklingen är BRA för hans känsliga mage (även om han redan kräks mycket mindre).

Hans bror var rolig med sin halva vinge. Han började envetet tugga men benet var kraftigt så inget hände. DJUPT koncentrerad fortsatte han tugga och efter bortåt TIO minuter började det äntligen kraska om benet:rofl:

Han tog alltså sin uppgift som köttkvarn på stort allvar - och till slut lönade det sig:D. Varenda lilla jäkla kycklingmolekyl fick han i sig, även den knotigaste delen av benet.

Du kanske får hjälpa till lite med kycklingbenen, hamra sönder dem lite innan han får dem. Då kanske det går bättre för honom?

Det låter bra att du iaf har en köttkvarn. :D Det är ju ren och skär glädje man känner när de fattar vad det handlar om!

*kl*
Idag blev det kyckling till middag och grishjärta till kvällsmat. Bägge vräkte i sig och verkade väldigt nöjda!!:)

*kl*
Alltså. Mera korkad än vanligt, men varför kycklingvingar och ska det vara nån speciell sort?

Min första tanke var ärligt att det inte var bra för att benen kunde fastna, men sen kom jag på att det väl mest sägs om hundar ... Våran katt jagar ju ute, men är GRYMT kräsen på mat.

Kycklingvingar är nyttiga och bra för tänderna, bra för hela munnen och käkmuskulaturen. Katten får använda sin mun till det den är gjord för. Råa kycklingben är mjuka eftersom de inte är helt mineraliserade och risken att katten ska skada sig på dem är liten. Jag känne många som ger sina hundar kycklingben också, utan problem.

Låter som om även Måns ska få testa :)
Är det bara att handla vilka som helst, alltså?

Ja, vilka kycklingvingar som helst går bra så länge de inte är marinerade eller behandlade på annat sätt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar