Testarossa 784 och Pontus 497

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tellusen
  • Startdatum Startdatum
T

Tellusen

Någon som vet något om dessa två hingstar?? Var kan jag hitta bilder och info om dom här på internet?? Har en 5 årig valack e Testarossa ue Pontus.

//Tellusen :banana:

Sv: Testarossa 784 och Pontus 497

Var finns Testarossa nu?? Lever han är han fortfarande i avel???
//Tellusen

Testarossa åkte tillbaka till Tyskland 2001. Enligt någon i en tidigare tråd togs han ur avel p g a att han nedärvde veka kotor. Själv hade jag för mig att han fick hjärnblödning, men kan ha förväxlat honom med någon annan hingst.

Någon som ver hur det ligger till?

Ja precis, har för mig att Testarossa blev sänkt till C, men på vilka grunder har jag inte en aning om.

My Fair Lady är den enda framgångsrika avkomman jag känner till, men hon har ju å andra sidan också ett fantastiskt möderne att brås på!

Kan bara se att han hade AB i katalogen för 2001, och var återexporterad till Tyskland i katalogen året efter.

Håller med dig om Maja. Men jag undrar om det inte stod i ridsport att han blev sänkt till C, eller så var det här på Buke jag läste det.

Testarossa (brun, 172 cm, född 1984) vann sitt bruksprov i Medingen -87 med totalindex 145.21 (1:a dressyr 140.39 o 5:a hoppning 123.16) av 51 startande hingstar. Han hade topp-poäng i terrängdelen i bruksprovet. Han fick 89789=41p exteriört när han importerades -90 till Sverige. Han har vunnit medelsvår dressyr.
Testarossa har bl a lämnat
godkända hingsten Pointjack 957 (ext 88789=40, g.877, h.88, testrytt D 9-8, testrytt H 8-8), 4:a i Rikskvalitetsfinalen i dressyr, 2:a i Breeders Trophyfinalen i dressyr -98 och exporterad till England, Cinzano :love: 3:a i Breeders Trophyfinalen i dressyr -00 och placerad i Intermediare I, Tessina 3:a i Breeders Trophyfinalen i fälttävlan -00, Lola, plac MsvD, Enigma plac MsvD, Jazz Jamming, MsvD och Joey, MsvH. Internationella fälttävlanshästen My Fair Lady är dock den mest kända avkomman. Avkommor har exporterats till USA, Japan, England och Danmark.

Det där vet jag, men frågan är om jag drömt att han blev sänkt till C eller om han blev det?

Du drömmer inte det stod i Ridsport för några år sedan.

När jag fått ordning på det här årtusendets nummer av Ridsport ska jag leta fram det ;)

:D Lycka till. Men du har det nog klart till grillfesten skulle jag tro.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 924
Senast: Joro253
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 773
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023