testa på distans ..

S

stallkompisen93

är det kul att rida distans skulle gärna vilja testa det verkar kul..
är det någon speciell ras som andvänds i distans eller kan man ha vilken som helst ?
hur långt är det längsta loppet du ridit & hur lång tid tog det ??
det skulle vara kul & se vad ni tycker !

har ju själ ALDRIG prövat på ..

Sv: testa på distans ..

stallkompisen93 skrev:
är det någon speciell ras som andvänds i distans eller kan man ha vilken som helst ?
Du får ha villken ras du vill på din häst. De flesta börjar med den häst man har och så när man känner att det här vill jag hålla på med så skaffar man sig en bättre lämpad häst. Om man inte har sån tur att man redan har en som passar.
Den vanligaste rasen är araben och därefter så kommer travaren. Men det fins exempel på både islänning, fjording och nordsvensk som gått ritter på 10-12mil.

stallkompisen93 skrev:
hur långt är det längsta loppet du ridit & hur lång tid tog det ??
Som längst har jag ridet 120km och snabbaste tiden jag haft var ca 9h 50min. Inte direkt någon vinnarfart.

Du kan gå in på min klubbs hemsida www.nerikesdistansryttare.org . Gå in på "länkar" som du hittar i vänsterspalten så kan du hitta den distansklubb som är närmast dig så kan de säkert hjälpa dig vidare.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 171
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 624
Senast: Raderad medlem 149524
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 225
Senast: Nevermind
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka