Terroristen har anlänt

Jadzia

Trådstartare
Hastigt och lustigt har det flyttat in en terrorist till pälsboll här hemma. Schäfern är fortfarande i chock över monstret som drar honom i svansen och stjäl hans mat. Var det inte någon som sa att Corgis var mjuka och lätthanterliga?
Den informationen har i alla fall inte nått min valp.

1309641562_resized.jpg

1309641519_resized.jpg

1309641542_resized.jpg

1310386651_resized.jpg

Sv: Terroristen har anlänt

Åååh! Jag läste "terrier" istället för terrorist först och tänkte "men nä, Jadzia skulle ju ha en corgi..." :D

Ha ha, inga jäkla terriers här inte. Då skulle jag nog bli galen på riktigt.

Vilken fiin! Jag har en bekant med corgi och han är allt annat än mjuk och lätthanterlig ;). Han är själv helt övertygad om att han är minst av schäferstorlek, och säkert har lite av rasen i sig också. Men rolig, det är han!

Helt bedåååårande :love: Jag och vovven umgås en hel del med en corgi cardigan, och hon är inte precis mjuk. Väldigt go och glad och smidig som en iller (hon chockade matte med att klättra upp för stegen i våningssängen!), men rätt mycket egen vilja har hon.

Grattis! Han är bedårande :love:

Vad ska han få hitta på när han blir "stor"? :D

Jättefin! :love:

Men jag måste samtidigt säga att jag är lite chockerad. :D Visserligen känner jag bara till dig genom Buke, men att du skulle skaffa en Corgi känns ungefär lika sannolikt som om PIRU skulle skaffa en chihuahua. Hur gick det till egentligen?

En vän föder upp corgis och så fick jag den här som plåster-på-såren-present efter ett tråkigt besked. Fast jag har funderat ett tag på att skaffa en. Sam är så förtjust i andra hundar och jag ser hur kul han har med dem, men jag vill inte ha två stora. Corgi är rätt lagom.

Jag "råkade" snoka reda på uppfödarens hemsida för att få dregla över lite fler valpbilder - den trefärgade brorsan var ju också ljuvlig! :love: Jag är nog inte den enda här som vill se fler bilder på din terrorist(och gärna Sam också)!

Liknande trådar

Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 809
Senast: lizan
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 233
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 304
Senast: Sol
·
Hundhälsa Vet inte om det här är en "ge mig tips-tråd" eller bara en skriva-av-mig-tråd. Min lilla tik fick något slags anfall i början på...
Svar
8
· Visningar
2 593
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31