Terrängritt och Hubertusjakt

B

Bellson_

Jag skulle gärna vilja vara med på en terränghoppning eller en hubertusjakt med min ponny för att han älskar skogen och att galoppera. Vart finns detta någonstans? Jag vet att dom brukar ha terräng på Trollhättans fältrittklubb men förra året blev det inställt när jag skulle vara med och detta året ska dom inte ha något heller. Jag bor i västragötaland så inte för långt bort :p

Sv: Terrängritt och Hubertusjakt

Kolla med lokala ridklubbar om de ska ha några jakter i höst. Kolla efter klubbarna på RF's hemsida. www.ridsport.se

Jakt är megaroligt, oavsett om hindren är små eller stora! Hoppas verkligen att du hittar nåt!

Hubertus e sååå skoj! Hade det på vår klubb å de va super!
men tyvärr vet jag inte någon klubb som har det i västragötaland

du söker samma sak som jag. fast jag vill ha det i skåne :)

Hunting (banhopp + terräng) finns på ÖTR (Örebro) www.get.to/otr

Hubertusjakt brukar anordnas av diverse ridklubbar. Min ridklubb har jakt varje år.

Ja, jag letar också med ljus och lykta efter nån jakt i skåne. Ska vi hålla varandra uppdaterade ifall vi hittar något?

emilia_ skrev:
du söker samma sak som jag. fast jag vill ha det i skåne :)

I skåne finns det flera terrängbanor.
Här kan ni hitta dom:

http://www.skaneridsport.se

Där väljer ni "kommitté" sen "fälttävlanskommitté" och sen "träningsbanor" så kommer lista på banor runt om i skåne.

Ang hubertusjakt i skåne så känner jag till två stycken.
Den ena är för Österlens Ridklubb (vet dock ej om man måste vara medlem) Den är väl lite halvtrist, där är bra tempo och så, men man rider i princip bara på fält, och hinderna är uppbyggda, tex med bommar, halmbalar , etc.

Den andra kan jag rekommendera, den är på Haväng. Kontakta Albo Ridklubb om ni vill rida där (sen i höst då) Där rider man i varvad terräng, vi började över ett fält, fortsatte en bit på stranden, sen in i skogen. Sen fikapaus. Sen var det hinder i skogen, och sen slutligen upplopp. Riktigt roligt var det, men se till att hästen är i bra kondition.

Annars så kolla runt på ridklubbar i närheten och fråga om de annordnar hubertusjakter.

lycka till!

Inget som hittat någonting i västragötaland? :p

Det är möjligtvis inte någon som vet något om jakt i halmstad området heller?

Bellson_ skrev:
Jag skulle gärna vilja vara med på en terränghoppning eller en hubertusjakt med min ponny för att han älskar skogen och att galoppera. Vart finns detta någonstans? Jag vet att dom brukar ha terräng på Trollhättans fältrittklubb men förra året blev det inställt när jag skulle vara med och detta året ska dom inte ha något heller. Jag bor i västragötaland så inte för långt bort :p

jag ska rida hubertusjakt om några veckor för första gången... nån som har lust å förklara hur det hela går till... behöver bli lite mera insatt:) tack på förhand.

Det undrar jag också, men i Dalarna eller strax utanför.
Vad var det för hubertusjakt som Malin Baryard var med på förra året, den verkar ju intressant, i Stockholm eller hur....?

Kungliga wende artelleriregemente arrangerar hubertusjakt varje år. Man behöver inte vara medlem i någon speciell klubb. Detta året var vi 120 st ryttare. Man rider på rinkabyfältet som ligger i Åhus, Skåne.

hej jag skulle åxå vilja prova hubertus med mit varmblod. har aldrig gjort de! är det mycket höga hinder å sånt? han är väl inget hopp-ämne om jag säger så :P haha

Den hubertusjakten jag var med på så kunde man välja vad för hinder man ville hoppa. Man var inte tvungen att hoppa och många var bara med på ritten utan att hoppa. Man kunde välja mellan 2-3 olika höjder på hindrena. Min islandshäst kunde ta sig över de största hindrena utan problem men sen så är han ju tokig i hider och hoppar över 1 meter. Jag tycker att du ska ställa upp i hubertusjakt till hösten!

Gammal tråd, men SRF (Simlångsdalens RF) har ju hubertus varje höst (Oktober tror jag). De har hinder men man kan också rida runt. Det är alltid i/omkring Halmstad.

min gamla ridklubb Tämta RK har börjat med jakt de sensate åren.. de har säkert en i år också.. Tämtaligger en bit utanför borås kan man säga i västra göraland och inte så långt därifrån har vi haft hubertusjakt på vår klubb Sämsholm RF vi hade ingen förra året o vet inte om vi har någon iår men isåfall hör jag av mig! sp minst två som ja vet om i västagötaland :banana:

Jag vet ial. att blå stjärnan brukar anordna hubertusjakt, det var nog sist i lilla edet eller så. (V.götaland.)

Jag som alltid undrat varför Passad s Pappe heter Hubertus hehe Han s mamma heter Cyrano vet någon vad det betyder?

hejsan. gå in på denna länken http://www.ovedsjfk.se/index.php?id=jakt finns många som har hubertusjackter övedjackter är lite tuffare och det krävs att hästen är i god kondition innan den stora jacktens rids rider man förjakter för att träna häst och ryttare väldigt skoj

Jaktritt

Det arrangeras en jakt den 15 september i Hallaröd utanför Höör
Se mer info i kalendern

Sven

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 353
Senast: Ridinglady
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 906
Senast: lizzie
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka