Terränginspirerad hoppträning inomhus

Ottisen

Trådstartare
Hej!

Ska försöka mig på konststycket att ta terrängkortet i vår och har fått nys om något kallat "terränginspirerad hoppträning". Hur brukar en sån hoppträning gå till? Släpar de in "terränghinder" i ett ridhus?

MVH
Lotta

Sv: Terränginspirerad hoppträning inomhus

Hej!

Ska försöka mig på konststycket att ta terrängkortet i vår och har fått nys om något kallat "terränginspirerad hoppträning". Hur brukar en sån hoppträning gå till? Släpar de in "terränghinder" i ett ridhus?

MVH
Lotta

hej lotta, vi har haft två såna tillfällen, den sista nu i helgen för Linda Algotsson, :grin:

du kan se hur "våra" terränginspirerade hinder ser ut här på länken.

Lycka till.

http://www.youtube.com/watch?v=th0CEI911cg

:idea:

Tack så mycket för filmlänken, nu fick jag en aning om vad det innebar. Ska genast anmäla mig :)
Fina hästar alla hade!

Jag kan verkligen rekommendera en sådan här träningsform. Hålls den i lite större ridhus så kan man galoppera på rätt bra med hästarna och det gillas :D.

Det gick jättebra för alla deltagare i helgen och jag tror de flesta åkte hem med glada miner. SÅ ska det vara...

Här är mer från samma träning, från den avslutande "banan"

Senast ändrad:

Måste säga när jag sett era filmklipp att det var lite fegt med terränghinder :eek:
Missförstå mig inte, menar att det är lite terränghinder :D

I vår ridklubb (som är fält/hopp klubb) så kommer fält. tränaren Paavo Huttunen och håller terränginspirerade hoppträningar, ska länka hur en sån såg ut då jag var på den ifjol., med min förra ponny!
http://www.youtube.com/watch?v=g607cEld4XY :banana:

Ja vad futtiga ni är , ni andra där i skåne :devil:

Fast jag föredrar nog Lindas bana ändå , den är mer teknisk och där finns både studs, spets och coffin, smalhiner och sneställt osv. Hoppa enstaka stockar gör ju alla hästar men att träna på det tekniska är det färre som gör och jättebra att göra på vanliga banhoppningshinder.

Såhär har det sett ut när jag har tränat terräng inomhus (ååh, vad jag längtar till säsongen nu) :D

S6300448.jpg

S6300449.jpg

S6300450.jpg

(Syns inte så väl men bortanför hindrena som syns så är det några spetsar och andra smalhinder i olika kombinationer och på böjt spår osv)

Ja vad futtiga ni är , ni andra där i skåne :devil:

Fast jag föredrar nog Lindas bana ändå , den är mer teknisk och där finns både studs, spets och coffin, smalhiner och sneställt osv. Hoppa enstaka stockar gör ju alla hästar men att träna på det tekniska är det färre som gör och jättebra att göra på vanliga banhoppningshinder.

Oj du såg skillnaden :angel:

terrängträning inomhus eller terrängträning inomhus kan vara skillnad det :idea:

Oj du såg skillnaden :angel:

terrängträning inomhus eller terrängträning inomhus kan vara skillnad det :idea:

Ja , vad tror du om mig egentligen :p

Ja jag tycker det är viktigare och roligare och nyttigare att träna på alla de tekniska svårigheterna som kan komma och göra det på vanliga hinder än att dra in enstaka stockar att hoppa över.

Ja , vad tror du om mig egentligen :p

Ja jag tycker det är viktigare och roligare och nyttigare att träna på alla de tekniska svårigheterna som kan komma och göra det på vanliga hinder än att dra in enstaka stockar att hoppa över.

Tänk jag trodde faktiskt du tänkte som ovan :angel:

men det finns gott om ryttare som tycker att man ska dra in terränghindren i ridhuset och hoppa runt. DET är ju lite annorlunda än LA:s träning.

Sen Tyskland gör de ju både ock... men det är ju lite före oss.:p

Det där såg ju superkul ut! :banana:

Men vart ska man träna sånt när man bor i Blekinge??

Sen Tyskland gör de ju både ock... men det är ju lite före oss.:p

Nähä? :angel:

När jag idag pulsade genom knähög snö, grävde fram transporten och åkte till ridhuset i -15 för att rida dressyr (eftersom det är det som bjuds när det är så jäkla kallt) så saknade jag verkligen det livet. Minns när vi var ute och tränade terräng på nyårsdagen, det var några plus och mjukt och fint i backen :love:

Får väl trösta mig med att även nordtyskland har många minus och massa snö den här vintern. Så just nu är det inte så jättemkt bättre där, förutom alla terränghinder innomhus...

Från en som brukar snoka här i det tysta... vad brukar sådan helgkurser kosta?

Beroende på tränare och antal undervisnings timmar så har vi betalt mellan 550 och 750 på de helgkurser vi varit på. Två ridpass både med och utan teoripass.

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 225
Senast: GoLightly
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 380
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
968
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 110
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar