Terapiavslutning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det sist träffen med terapeuten. Jag har känt mig lite besviken över att jag inte har kommit längre än vad jag gjort, men å andra sidan har jag haft fobin sedan jag var 5-6 år så man kan nog inte förvänta sig att man kan ta bort den på 20 veckor. Jag är ju programmerad att tänka, tycka och reagera på ett visst sätt och det är ingen lätt sak att ändra på det. Bakslaget som jag fick ungefär halvvägs, sabbade ju en hel del också. Det gjorde att jag inte vågade utmana rädslan lika mycket längre, så jag körde med bromsen i efter det.

Men visst har det ändå gått framåt under de här veckorna. Idag fick jag åter svara på samma frågor om fobin som jag gjorde innan terapin. Det var på samma papper för övrigt så jag såg ju mina tidigare svar. På vissa punkter var förbättringen tydlig, på vissa var det bara lite bättre och några var oförändrade.

Nu kommer jag att jobba vidare med fobin på egen hand och vi drog upp lite planer för hur det skulle gå till. Om/när jag kommer till en punkt då jag blir klar med det jag kan göra själv och behöver gå vidare med mer praktiska övningar, kan jag åter be att få fler sessioner genom mottagningen där jag gått förut.

Den terapeut som jag haft under den här tiden, träffade jag även för cirka 10 år sedan då jag var heltidssjukskriven och hon säger att jag är som en helt annan person idag. Jag får nog faktiskt hålla med henne om det. Skillnaden mellan då och nu är milsvid. Och skillnaden är definitivt till det bättre. :)

När jag kom hem möttes jag av beskedet att det var strömavbrott på ridskolan och att alla kvällens ridlektioner var inställda. Åh, så tråkigt. Jag var verkligen ridsugen idag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 320
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag hade jag åter en terapisession för att komma tillrätta med blodfobin och det var rejält tufft idag. Jag t.o.m. grät en skvätt för...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 245
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig lite låg idag. Min historia sveper förbi i skallen. Det brukar inte vara något jag tänker på. Jag har lagt det bakom mig...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp