toughcookie

Trådstartare
Är det någon här som har använt det som smärtlindring under förlossningen?
Jag har fått låna en apparat för att testa mot mina foglossningar och tänkte även använda den under förlossningen MEN, jag tycker inte att den hjälper alls.
Sätter jag elektroderna fel eller är jag bara inte mottaglig?
 
Sv: Tens

Jag provade under förlossningen. Det var verkningslöst på mig.

Jag tror det kan funka bättre om man som du kan börja använda det innan förlossningen.
 
Sv: Tens

Min kusin testade det före förlossningen och under, men hon sa att det inte hjälpte alls.
 
Sv: Tens

Inte bara mig det är fel på alltså!!

Jag trodde faktiskt att det skulle hjälpa mig då jag fick superpositivt resultat på akupunkturen mot foglossningarna. Får nog börja med det igen.
 
Sv: Tens

Jag använde TENS tidigt under förlossningen och tyckte absolut att det hjälpte. Delvis som en slags massage och delvis som distraktion (pysslandet med apparaten).

Nyttan var nog fram tills jag var öppen 3 cm vilket för mig var en ganska utdragen tid på drygt ett dygn.

Jag använde min varje dag i en månad före förlossningen för att "träna". Det gjorde att jag kom upp i styrka. Har hört att det är bra men vet inte varför.
 
Sv: Tens

Jag använde det både mot foglossning oh under förlossning och tyckte det var toppen! :bump:
Mig hjälpe det bra så hardu ingen effekt tycker jag att du ska rådgöra med barnmorska eller sjukgymnast!
 
Sv: Tens

Jag använde TENS tidigt under förlossningen och tyckte absolut att det hjälpte. Delvis som en slags massage och delvis som distraktion (pysslandet med apparaten).
Skriver under på detta. Men när det väl drog igång ordentligt var den inte så mycket att hänga i granen tyckte jag, och så blev jag irriterad på sladdarna och ville bara ha den åt fanders. Men som sagt, om man börjar tidigt får man bäst effekt (vilket var vad min barnmorska sa också).
 
Sv: Tens

Det är ju lite pga att jag också har hört att man ska börja tidigt som jag framhärdar och försöker "träna" med apparaten men jag tycker nog faktiskt mest att det är besvärligt i nuläget.

Ska prata med sjukgymnasten när jag beställer tid för akupunktur, min barnmorska är tyvärr den mest förvirrade människa jorden skådat så där finns inte mycket hjälp att hämta!
 
Sv: Tens

Mot foglossning tror jag inte det skulle hjälpa på mig. Foglossning är ju en helt annan sorts smärta än värkarna vid förlossningen!

På förlossningen tyckte jag TENS var bra. När värken kom vred jag på rejält för att liksom "överrösta" värken.
 
Sv: Tens

Mot foglossning tror jag inte det skulle hjälpa på mig. Foglossning är ju en helt annan sorts smärta än värkarna vid förlossningen!

På förlossningen tyckte jag TENS var bra. När värken kom vred jag på rejält för att liksom "överrösta" värken.

Vilken bra förklaring! Det är just så TENS:en fungerar, det är den sk "grindteorin" det handlar om. Hjärnan kan inte ta emot flera signaler samtidigt vilker gör att om man stimulerar med att skicka signaler så lurar man hjärnan att man inte har lika ont. Om man upplever att TENS:en inte fungerar kan man med fördel höja effekten på den. Men visst, alla upplever inte att den fungerar bra och vad det beror på vet man inte.

Själv hade jag TENS under graviditeten men förlossningen var så intensiv så jag inte han känna att jag hade ont (eller vad det nu berodde på, för jag upplevde den inte smärtsam...). Det jag hade var lustgas med största procenten av syre och det fungerade alldeles utmärkt för det hjälpte mig att andas rätt vilket underlättar förlossningsarbetet.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Jag ska köpa mig en bärsele. Har fått låna en mjuk variant men den funkar inte så bra så jag spanar på ergobaby. Jag vill inte ha sjal...
Svar
16
· Visningar
1 065
Utrustning Jag har i många år använt effax läderbalsam när jag har smörjt sadeln och varit nöjd. Men nu vill jag ha något annat. Tycker inte den är...
Svar
11
· Visningar
630
Senast: TinyWiny
·
Trädgård & Växter Jag har fått en idé. Den är inte helt färdig än, så jag kan behöva lite input och tankar från andra. Vi har en massa tegelstenar som...
Svar
9
· Visningar
552
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp