TENS apparat

Tender

Trådstartare
Har fått prova använda TENS hos min sjukgymnast och tänkte nu ta och köpa en egen. Är det stor skillnad på en professionell och en från apoteket? Har googlat lite men det är mest gravidsmärtsrelaterade info jag hittar.

Hittar inget om det kan hända något om man gör fel?

Sv: TENS apparat

Finns även TENS att köpa via hjälpmedelsförsäljare som tex varsam.se Vad du behöver beror på vad du ska använda det för och hur måna elektroder du behöver använda, två eller fyra.
Sätter du elektroderna för nära varandra finns risk för hudskada, det blir för bra fräs på det helt enkelt. Jag har timer på min, brukar köra två 30 min på raken, mer ska man väl inte köra på rad för att inte riskera hudskador om jag inte missminner mig. Det är rätt säkert att använda :)
Jag :love: min TENS

Jag tror att det just nu räcker med 2 plattor. Varken på varsam eller liknande sidor skrivs effekten ut förutom på de dyraste produkterna...
Vilken har du?

Har två ex av den från apoteket. Piskar skiten ur den vi fått låna av rehabinstitutet. Smidigt att kunna köpa nya plattor också. Rekommenderas.

jag har en äldre cefar dumo med fyra elektroder. http://www.medwow.com/med/nerve-stimulator/cefar-medical/dumo-2-4-k/24001.model-spec tror den motsvarande idag är cefar primo pro. http://www.fysioett.se/behandlingutrustning/elektriska-stimulatorer-c-431-1.aspx hade en del att välja på också. Har ingen aning om vad apoteket har däremot eller hur de är i jämförelse, antar det beror på vad man använder för. Jag använder min för ledvärk, särskilt axlar och höfter, men även rygg och som lindring vid huvudvärk och migrän. Har olika storlekar på elektroder, är enkelt att beställa.

Jag är gravid och har en TENS på lån, som jag blivit besatt av :o

en tipsa mig att dom finns att köpa billigt på clas olhson...ngn som testat den?

JG Hr en från kjell och company som är jättebra, den har 4 kanaler, kan alltså ta 8 plattor på en gång. Jag har använt min i flera år, den har även många olika program och styrkor som går att ställa olika på 2 kanaler samtidigt.
sök på tiq HV6609, den är dessutom billig bara 499.

Jag har timer på min, brukar köra två 30 min på raken, mer ska man väl inte köra på rad för att inte riskera hudskador om jag inte missminner mig. Det är rätt säkert att använda :)
Jag :love: min TENS

I instruktionerna till min apparat står det max 15 minuter men inget om hudskador. O_o Konstigt. Har en Panasonic.

Beror nog på hur mycket du använder den. Och hur man tar hand om plattorna. Men det är klart att klistret ger sig med tid.

Hej på dig du, fyra år gamla tråd!

Jag är sugen på att köpa en tens-apparat till arg ländrygg + ilskna sätesmuskler. Använder Novafon och övningar från fysio just, men behöver testa något mer och med lite mer krut i innan jag blir galen på smärtan. (Smärtan är ganska utredd och kommer från oergonomisk graviditet och ännu mer oergonomisk amning.)

Kan tänka mig att lägga 500-800 kronor på en som är bra, enkel och klarar av dessa relativt stora ytor.

Vet att teknikkedjorna har, är det bara skräp eller finns det någon bra där? Att de har 107 olika program bryr jag mig knappast om, jag vill typ bara kunna ställa in styrka och eventuell pulsering och att det ska vara lite power i den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 054
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 960
Senast: Squie
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama