temperament?

Crash

Trådstartare
Jag är inte jätteduktig på travstammar, så jag frågar er!

Vad säger kombinationen Muscles Yankee - Supergill er?

Rent prestationsmässigt borde det väl säga en del? Men hur är det med temperamentet på dessa hingstar och är det någon som känt en avkomma och vet hur temperamentet nedärvs?

Tacksam för svar :D

Sv: temperament?

Det låter trögt :D

...Muscles Yankee för mig är generellt tröga tunga hästar som kräver JÄTTEMYCKET träning..Supergill är lugna, underbara i psyket och vackra hästar...säkert trevlig häst med bra psyke :)

En av mina absoluta favorithästar, ett sto, var efter Muscles yankee. :love:
Helt underbar i sättet, mild och så otroligt gudasnäll att hantera och köra. Alltid lika positiv. Nätt och fin i typen. Mamman på den hästen var efter Alf Palema. Hon var inte trög på något sätt (även om de kanske generellt sett är det!) utan bara otroligt härlig att ha att göra med.

Någon efter Supergill vet jag inte om jag kört/hanterat faktiskt, kan kolla upp det senare .. Vet att jag kört en häst efter Gill's Victory, alltså med Supergill som farfar. Också väldigt snäll och charmerande herre! :)

Tack båda :D

Ni har prickat in temperamentet på hästen riktigt bra! Gudasnäll och trööög, blev inget på banan för den herren inte, även om han han hade alla fysiska förutsättningar för att kunna springa riktigt fort..

Varför jag undrar är för att han helt plötsligt börjat visa lite humör, läste för länge sedan (hittar inte var nu!) att Muscles Yankee lämnade vassa avkommor, men alla jag pratat med har sagt precis tvärt om :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Zpunk
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 739
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 568
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama