Mauthoria

Trådstartare
Undrar hur era ligger i temp? Om det varierar mycket eller så? Någon som ligger ganska lågt eller ganska högt normalt? Tänker på att människor kan ju ligga väldigt olika så det måste ju även gälla hästar. Läst att föl och unghästar brukar ligga högre än äldre? Mellan 37.5 och 38 normalt på hästar men att föl kan ligga en bit över 38 och det är okej. Själv tar jag alltid temp innan jag kör och det varierar en hel del.

Sv: Temp?

Min pålle kan ligga uppemot 38.4 utan att ha feber. Kände en häst för många år sen som hade en normaltemp på 37.2.

Min har väldigt låg temp. Han har runt 37,0. Ni kan tro att jag var orolig när han hade 40,2 när han hade influensan i somras.. oj oj oj min lilla bebis

Senast ändrad av en moderator:

Okej, då är det lite olika ändå. Min lilla tös ligger ganska högt runt 38. Varierat en hel del nu i dagarna men antar att det beror på nyligen vaccination.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
2 038
Senast: skiesabove
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 494
Senast: Bapelsin
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 263
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V