Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?
Så nu har vi testat den och jag vet inte riktigt vad jag tycker...
Den LÅG bra på hästen
dom lite låg i bommen så kanske ska ha dn elite lite smalare? med trycker den mer på sidorna av manken då? gör man den vidare blir den ju lägre?
hade kritmålad hästen framför och bakom schabraket för o s eom dne låg helt still och dte gjorde den!!! (det måste va ett gott tecken, haft problem med andra sadlar att de åker fram)
och jag tror jag kan kunna rida i den, har en "sjuk" kropp så för hästens skull är det rätt viktigt att jag kan sitta bra i den, men dne är ju "smalare" i sitsen än vad jag är van vid. men dte bör vara en färdel om jag bara vänjer mig.
Ska se om jag kan ta med hästen på fredag (när vi antingen måste lämna tillbaka eller köpa) köper jag så kanske de ju får värma om bommen lite, men gör de det direkt eller måste man ha den inlämnad? (ch*rlies så de har ju sådan maskin man gör det i)
och en fråga till: om den nu är ullstoppad och ska fprma sig efter hästen, är det då olämpligt att ha dne på andra hästar?
funderar på att testa den på ponnyn, ska sälja ponnyns dressyrsadel då det är onödigt att det bara hänger, jag rider ponnyn med dressyrsadel max 2ggr/månad (har medryttare som föredrar att rida i hans hoppsadel)
ursäkta alla stavfel...