TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Någon som har em Tekna 17" i närheten av Borås som jag kan få prova? Har en nu som är 17,5" men tyvärr för lång..

här är en bild på sadeln när den ligger på min häst!
betsämde mej för att behålla den och ringde affären och sa det men att jag hade svårt att ta mej dit o betala under helgen men de var skjyssta så ska dit imon och betala *har redan hunnit tävla i den*

tror inte jag behöver värma om den nu utan hoppas på att hästen musklar o breddar sig lagom unde rett halvår då jag har omvärmningen tilgodo i 6mån :bow:

haha glömde bilden.. här är den:
http://joizmeds.mittspejs.se/P3054303

Härligt att det blev köp!

Dendär bilden säger ingenting alls tyvärr. Ska man se något på bild så bör bilden vara tagen rakt ifrån sidan så man ser var tyngdpunkten är och hur sadeln ligger an längs ryggen. :)

KL

Någon som vet om man kan köpa till större knästöd till hoppsadeln??

Någon som har bra tips på hur man få sin Tekna helt ren? Funkar inte allt för bra med bara vatten faktiskt. :/

Hur gick det med Tekna gjorden? Fick du lämna tillbaka eller pengarna tillbaka?

Nej, de tog inte tillbax den. Har ridit med en strumpa på, men nu har jag sålt den, hoppas denne hästen inte är lika känslig som min;) Har i stället köpt en Pfiff lädergjord, hoppas den kommer i veckan :laugh:

till alla:

Trivs ni fortfarande med era sadlar? Något mer negativt/positivt som uppdagat sig?

Börjar bli dags att köpa sadel till min nya häst, och funderar starkt på tekna dressyr. Tänkte svänga förbi en ÅF imorrn för att klämma lite.

Ingen som har bilder på den i lite fler vinklar?

Jag är fortfarande positiv, hästen kunde inte riktigt slappna av o länga ut i början tror dte var omställningen från luftstoppad till ulstoppad så därav red jag med padd en period, tog av den nyligen igen.

ett litet minus till är at jag får blåmärken på sittbenen o ridsår :oMEN så är jag väldigt känslig och får det av typ alla sadlar utan min älskade IW.

Har ej bild på sadeln direkt, men massa bilder när den används, ser nu dock att jag har stolsits på endel bilder men tror mer man ska skylla på att hästen va en tickande bomb o jag får den sitsen då för att inte inverka ngt

ridbilderna på ängen, klubbdressyrtävling och we-tävling är med den sadeln:
http://joizmeds.mittspejs.se/A71890

KL*

Var och klämde på en dressyr idag och passade på att låna hem en över dagen. Jag tycker den är så himla snygg! :D Första intrycket var att den var skön att sitta och och att den placerade mig en en bra sits, utan att vara störande låst. Provade den på bocken!

Vågade dock inte rida i den, hästen var dyngsur och vrålskitig, och jag glömde vojlocken hemma (han fick låna min halsduk under på bilderna haha)...attans! Men det finns fler tillfällen. Tyckte den låg bra på honom, förutom att den var alldeles för smal (17", strlk 33!). Men ÅF sade att det går bra att värma den bredare, så skall mäta honom ordentligt någon dag så jag vet hur mycket extra det isåfall blir.

Tyckt först 17" var på gränsen till lång, men när den är breddad kommer den ju komma ner och komma fram lite. Nu red jag ju som sagt inte, men det kändes bra att den hittade sin plats direkt och var väldigt motvillig att flytta sig "fel"!! ÅF sade också att det är en sadel som är mjukt stoppad och "sätter" sig väldigt mycket efter hästen. Så jag har en känsla av att den efter både utvigning och några ridturer skulle den ligga som en smäck!

Såååå....jag är kluven, men väldigt intresserad! Kommer nog ändå inte köpa någon förrns vi fått hans nuvarande sadel såld och han har gått ner till normalvikt.

teknasadel005.jpg

teknasadel007.jpg

teknasadel008.jpg

teknasadel015.jpg

teknasadel011.jpg

Jag älskar min fortf! :love: Hade aldrig kunnat drömma om den utveckling jag gjort tack vare denna sadel. Och sättet jag kan rida min häst på med den. :love:

Tycker att sadeln ser ut att ligga bak mot njurarna på din häst. Men bilder kan ju luras. :)

Vad kul!! Låter bra att ni fortfarande är nöjda.

Den ligger absolut an bak och i bakvikt, men det är ju pga den är alldeles för smal :)

Sadeln ser lite lång ut på din häst. Men det förstår jag, för det var bannemig inte mycket anläggningsyta h*n hade! ;)

Nej precis, det är inte så himla mycket att gå på ;) Dock ligger den inte an hela bossorna bak när man får den i jämvikt, så det ser faktiskt värre ut än vad det är! Det var min första tanke också, men efter en hel del klämmande och tryckande så är den faktiskt inte störande lång ändå.

Jag älskade verkligen min Tekna och den är så snygg. Men hann aldrig rida så mycket i den då den var för lång för min häst, ser fram emot när den kommer i 16,5" då jag ska prova den! Men jag måste säga att min häst gick riktigt bra i den!
Skickar med en bild, så här fint har hon aldrig gått!
rk-snyggis-skritt_116614539.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 163
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 904
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka