TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

Sv: TEKNA dressyrsadel, någon som provat?

115 grader.. är du verkligen HELT 100 på det? För jag hade innan Tekna en sadel som låg på 110-120 grader beroende på om man hade fish i eller inte. Och den var inte långt ifrån manken på min häst. Min Tekna är långt ifrån så bred. :p Och då är min ändå en 34..

Sen är väl inte griffins xvid hela 115 grader? Dom ligger väl strax efter Wintecs x-vid på 105? Så 110 nånstans?

Stiglädren som är till för dressyrsadeln gick sönder på ett par dagar för en kompis, så att gjorden är samma dynga förvånar mig inte. ;o

Jag har inte lagt märke till något slitet på innerkåpan, men det är ju mycket möjligt. Dock bryr jag mig inte så länge den är fin på utsidan :D

Någon som vet om Tekan dressyr har kommit till sverige och om Ch*rlies har den? Har alvarliga funderingar på att byta min 17" till en 16,5" då jag inte får något stöd i 17". Men kåperna kanske blir jäääte korta. Jag är ca: 166 och sadeln ligger på en D-ponny.

Va? Teknan har väl funnits i Sverige länge? Elr ja, länge och länge. Men nåt halvår iaf :p Jag köpte ju min för någon månad sedan iaf..

Tekna Junior kommer inte förrens vid årsskiftet ungefär. De ska göra massa tester på de sadlarna först. Så man får gott vänta:)

Rättning på hur bred Tekna 33" egentligen är! Nu har jag mätt och den ligger på ca 105 grader. :)

då anade jag rätt då! :-) vilken tur...
har precis beställt en annan sadel till honom och ville ha samma som teknan då den vidden ligger bra, 105 grader är det på den andra också :laugh:

Låter rimligt. :) Då ligger nog min 34a på 110grader. Knepigt då hennes hopp ligger på 100 :angel: Men det är ju så olika beroende på sadel, vart sittpunkten är osv.

Jag pratade ju om att jag ville ha en brun dressyrsadel i tråden...så nu blev det en brun! men dock ingen Tekna. Jag tycker verkligen om Teknan men jag föredrar ju ändock flata sitsar så det fick bli en Santa Cruz Hekla. Den är i läder och har flyttbara knästöd precis som Teknan. Däremot vet jag ju inte om den passar ännu så det får jag se när den kommer hem! :laugh:

Det är så roligt att köpa nya sadlar :D Hoppas den passar!

Vad är det för skillnad mellan Teknan och Globus Ordo Equester - Venus i passform för hästen?

Hon jag köpte min Tekna av sa att Ordo var exakt likadan som Tekna fast i läder. Vet ju dock inte om det stämmer. :)

Ni som har en Tekna i 18", hur lång är anläggningsytan?

Ordon får du (och hästen) en mer close contact känsla eftersom att det är enkelkåpa.
Ordon har sittpunkten lägre fram samt smalare midja än teknan.

usch då...av kanten till gjorden alltså? inte själva neoprenet väl? har neopren gjordar själv som jag använde mkt förr men inga brännsår av dom. sticker kanten ut mkt på gjorden mot hästen? du får skriva och klaga på det till Tekna så dom kanske gör en ny version av sadelgjorden!? tror det är bra om man påpekar sådant så dom kan göra förbättringar. Jag har inte Teknas sadelgjord själv.

såg att du har bild på Teknas islandsadel, är det du du har eller har du dressyrmodellen?

usch då...av kanten till gjorden alltså? inte själva neoprenet väl? har neopren gjordar själv som jag använde mkt förr men inga brännsår av dom. sticker kanten ut mkt på gjorden mot hästen? du får skriva och klaga på det till Tekna så dom kanske gör en ny version av sadelgjorden!? tror det är bra om man påpekar sådant så dom kan göra förbättringar. Jag har inte Teknas sadelgjord själv.

såg att du har bild på Teknas islandsadel, är det du du har eller har du dressyrmodellen?

Ah, kanten på gjorden. Inte konstigt att min häst bara blir mer besvärlig att rida :crazy: Hur får man sälja sån skit! :confused: Tekna blir nog svårt att ta kontakt med, ska försöka prata med antingen ch*rlies eller gl*bus på måndag.

Men bortsett från att den har gett brännsår och att det inte är några hål att stoppa in stropparna i så jag jag faktiskt riktigt nöjd! Men brännsår är inte acceptabelt!

(Om dom kommer vara jätte motsträviga att ha med att göra så kommer dom säkert också säga att mitt bildbevis är ett inektsbett :mad: )

idag har en annan tjej fått testa att rida i min Tekna sadel och precis som den förra tjejen som fått testa sadeln så tyckte hon om den...verkar vara en skön sadel bland dom som provat! har några ni känner fått låna/testa sadeln och hur reagerar dom?

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 162
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 903
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka