tecken på gravid

Sv: tecken på gravid

:D Jag vet.

En sak till jag kom på var att ungefär vid den tiden då embryot ska fästa i livmodern hade jag ett hysteriskt köttsug. Jag har varit veg i femton år men i två dagar var det kött som gällde. Rött. Jag tror att jag åt 250 gram lövbiff till lunch en dag medan hunden stod och tittade på... Sista tuggan fick hon:rofl:

Snacka om proteinbehov!

Sedan dess har jag inte ätit rött kött.
 
Sv: tecken på gravid

hahaha! det är riktigt jobbigt med luktsinnet.. att jag dessutom slutade röka när jag fick reda på att jag var gravid gjorde förmodligen att jag fick ännu bättre luktsinne. det jag har svårast för är andedräkter!! vitlök/lök och öl går fetbort! fyy...

det har hänt några gånger att jag vaknat mitt i natten av att jag knappt kunnat andas för att jag tycker min man har andats äckligt i rummet.. då har jag flugit upp ur sängen och sparkat upp dörren eller öppnat fönstret mitt i smällkalla vintern :crazy:

numer behöver jag bara ge honom en blick så vet han att han är tvungen lägga sig i det andra rummet...:devil:
 
Sv: tecken på gravid

Jag har också massa salivutsöndring!
Massor, och så mår jag illa av o svälja det.:crazy:
jag spottar ute, men vad tusan ska jag göra när jag försöker sova och det bara forsar :eek:

Har samma problem..
Min lösning är att ha en soppåse brevid sängen..

Min sambo får stå ut med det.. Antingen spottar jag i påsen eller så spyr jag i sängen..

Händer även att jag "anklagar" honom att det är hans fel att jag är så äcklig.. Hade inte han funnits där hade inte jag varit gravid & överkänslig mot allt & alla:angel:
 
Sv: tecken på gravid

Redan efter ett par dagar blev mina bröstvårtor styva, och det är de aldrig annars. Jag kände hur det bubblade i livmodern. Gjorde ett test hos doktorn som var negativt men visste att jag var gravid. Gjorde ett till två dagar efter BIM och det var positivt. Ömma bröst fick jag också tidigt. Trött är jag nu (v 5)... Inga konstiga sug eller så.
 
Sv: tecken på gravid

kl
Rödveckan kom inte trots den vanliga värken...fick ont i tuttarna, sen blev all mat äcklig. Det var som att alla eventuella bismaker tog över. Blev trött och hann bli illamående och ville bara äta kalla saker som isglassar. Men det varade ju bara i 7 veckor...:(
 
Sv: tecken på gravid

Har samma problem..
Min lösning är att ha en soppåse brevid sängen..

Min sambo får stå ut med det.. Antingen spottar jag i påsen eller så spyr jag i sängen..

Händer även att jag "anklagar" honom att det är hans fel att jag är så äcklig.. Hade inte han funnits där hade inte jag varit gravid & överkänslig mot allt & alla:angel:

:rofl:

Tyvärr pallar jag nog inte med att spotta i en påse.
Att spotta är jätteäckligt för mig så jag mår nog mer illa av det än att svälja.. Huuu... :angel:
 
Sv: tecken på gravid

Inga alls, hade inte mensen hoppat hade jag nog inte märkt det föränn dryga v 23 eller dyl då magen började växa.
Ingen illamående, inga foglossningar inga kännetecken alls.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: annersia
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp