tecken på gravid

A

angel83

hej undra vad ni hade för tecken på att ni var gravida för utom att mensen ej kom...
roligt o veta..
:banana:
 
Sv: tecken på gravid

Jag kände att brösten blev lite spända/ömma mer än vanligt. Efter att vi testat positivt så har jag känt lite illamående av och till, bröst som växer och framförallt en extreeeeeem trötthet.
 
Sv: tecken på gravid

Har oregelbunden mens så det var inget säkert tecken för mig. Jag fick väldigt ont i brösten och det smakade järn i munnen. Kände mig "konstig" på något sätt.
 
Sv: tecken på gravid

Jag hade "mensvärk" utan att mensen kom.
Brösten började ömma något fruktansvärt.
Jag blev illamående och jätte trött.
 
Sv: tecken på gravid

jag hade en konstig ilande värk i magen, brösten gick från D till F-kupa, jag fick MASSA finnar osv.... detta var INNAN mensen försvann. Testade positivt hmmm få se nu..... 10-11 dagar efter ägglossning då lillan blev till.
 
Sv: tecken på gravid

ömma bröst och sjuklig aptit. sen lite senare kom det fruktansvärda illamåendet=/
 
Sv: tecken på gravid

det allra första som gjordea att jag började misstänka något var att det smakade järn i munnen.Kunde borsta tänderna 10gg på en dag och ändå känna min sunkig i munnen.

Efter pluset så mådde jag hemskt i ca 2 månader. Kräktes dygnet runt, sov 16 tim per dygn och kände mig döende. men nu känner jag mig nästan som superkvinnan! Bara lite för trött ibland.
 
Sv: tecken på gravid

Ont i magen.. nästan som mensvärk samt enorm trötthet. Illamåendet kom inte förrän v10, då gick man runt och kände sig lite "småbakis" hela tiden :D
 
Sv: tecken på gravid

oki vad rolig läsning..ingen som haft sånt där lustigt sugen efter nån vis sak..ha hört många måste bara ha lakris tex..:d
 
Sv: tecken på gravid

Sug efter speciella saker får man om man har brist på något, det kommer nog i så fall längre fram i graviditeten.

Jag har gått nu i 16 veckor och inte känt mig sugen på någonting, snarare mindre sugen på godis och chips ;)
 
Sv: tecken på gravid

Första tecknet var att jag började springa på toa hur ofta som helst..... Normalt går jag morgon och kväll, men nu kunde jag pinka 3 gånger mella de vanliga besöken där med!

Ganska snart efter att jag fattat vad det kunde betyda började brösten ömma och VÄXA, fick köpa nya BHar i parti och minut.


Jag är nu i vecka 22, brösten är helt som vanligt, fortfarande stora, men ömmar inte alls längre. Däremot har jag ett otroligt sug efter gröna äpplen, jag kan äta kilovis om dagen om jag fick! Det måste vara de där som är stenhårda, glansiga och lite sura, så man nästan får skavsår i gommen av dem :D
 
Sv: tecken på gravid

Jag gick ett par månader och trodde att jag fått bröstcancer, jag vet att jag även skrev det här på buke och var orolig. En väldigt lustig form av cancer må jag säga.:angel:
 
Sv: tecken på gravid

Mitt första tecken var ökad salivutsöndring... jättemärkligt men sant. Hade jättemycket saliv i munnen framförallt på morgonen ända tills några veckor efter plusset. Var även lite mer öm i bröstvårtorna än vanligt. Senare kom illamåendet och humörsvängningarna:smirk:
 
Sv: tecken på gravid

Jag mådde illa och va trött.

Sen har det börjats kännas i brösten lite, lite ömma bröstvårtor, och de känns liiite större fast det tror jag inte de är, jag är bara i 6e veckan lr nåt sånt. :D

men illamående, hungrig men ändå äcklad av allt typ, förutom marie/fingerkex :love: o honungsmelon :love:
 
Sv: tecken på gravid

Mitt första tecken var ökad salivutsöndring... jättemärkligt men sant. Hade jättemycket saliv i munnen framförallt på morgonen ända tills några veckor efter plusset. Var även lite mer öm i bröstvårtorna än vanligt. Senare kom illamåendet och humörsvängningarna:smirk:

Jag har också massa salivutsöndring!
Massor, och så mår jag illa av o svälja det.:crazy:
jag spottar ute, men vad tusan ska jag göra när jag försöker sova och det bara forsar :eek:
 
Sv: tecken på gravid

Det började med illamående. Sedan kom trötthet och extrema humörsvängningar. Och nästäppa hade jag tidigt oxå.
 
Sv: tecken på gravid

Jag har inte nåfon direkt koll på min mens brukar komma ( den är regelbunden men jag är glömsk).
Men jag kommer ihåg att brösten svullnade och värkte. Kom något åt mina bröst gjorde det ont.
Sedan kom illamåendet när jag var i va v7 tror jag...
 
Sv: tecken på gravid

*kl*
Jag kunde inte dricka alkohol längre för det var megaäckligt, luktsinnet kom igång tidigt så maken fick sätta lock på sina jordnötter ;) och så ville jag bara äta broccoli och andra nyttiga grönsaker. Då visste jag. Gravtestet var bara en formalitet...:D
 
Sv: tecken på gravid

luktsinnet kom igång tidigt

Jamen just... luktsinnet har ju blivit som förryckt! Men det kom något senare för min del (typ v 7-8). Stekt mat; speciellt stekt kött luktar ... ILLA. Sambon har fått pyttipanna-förbud hemma nu. Sist han stekte det (för någon vecka sen) kunde jag inte vistas i lägenheten; fick stänga in mig i sovrummet hela kvällen och ha balkongdörren öppen. Bluäää!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: annersia
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp