Teater för vuxna

Masqueradee

Trådstartare
Jag har alltid velat prova på att "gå på teater", alltså gå någon form av kurs eller liknande. När jag gick gymnasiet valde jag "tyvärr" musik (dels för att jag gillade läraren bättre och för att ja, det kändes bra då) vilket gör att jag har absolut noll erfarenhet förutom de små drama-inslagen jag haft under mina pedagogik-kurser på gymnasiet och universitetet.
Därför tänkte jag höra om det är någon här som tagit teater-kurser som "vuxen", eller ja i alla fall i min ålder (22). Hur var det? Behövde ni ha erfarenhet innan? Jag har kollat lite på nätet och det verkar som att det börjar en kurs här i Uppsala för vuxna och en kurs för ungdomar i åldern 16-25(?) men jag vet inte om jag vågar ge mig av dit med tanke på brist av erfarenhet. Nu står det att det inte behövs några förkunskaper, men ändå.
Ska väll även tillägga att jag inte direkt förväntar mig att stå på röda mattan inom några år (tror jag är lite för gammal för att börja på teater nu och ha en framtid som skådespelare ^^) utan jag vill mest prova på något nytt och teater har alltid fascinerat mig. Tänk att få tillsammans med en grupp grotta ned sig i Shakespeare och kanske även sätta upp någon av hans pjäser, det skulle vara riktigt roligt!

Jag har inte själv börjat på teater som vuxen, men det har däremot min mamma gjort. Hon har gått flera kurser i improvisationsteater, de har även satt upp en del egna pjäser. Hon hade ingen erfarenhet alls när hon började och hon tycker att det har gått bra ändå. I hennes senaste teatergrupp så är det väldigt blandat med åldrar och erfarenhet.

Står det att det inte behövs några förkunskaper så gör det inte det heller, gå dit o testa! Du har ju ingenting att förlora. :)

Jag tror inte att du behöver förkunskaper!
Det är det som är det fina med teater, att man kan mötas oavsett tidigare erfarenheter. Det handlar ju om så otroligt mycket mer än erfarenhet, även om viss t.ex röstteknik och sånt kommer med erfarenhet. Men det är så mycket mer än det.

Teater är jättekul, och man är aldrig för gammal (eller ung!) för att börja. Så kör!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 463
Senast: MayGrace
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 144
Senast: Anders
·
Skola & Jobb Nu är jag verkligen rådvill och önskar få lite input. Jag har ett vuxet barn (20 år) som alltid har haft väldigt lätt för sig i skolan...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
16 229
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar