Madeira

Trådstartare
Jag var inne på tdb för att lägga till grönt kort, lösa licens och byta ägare på hästen men allt kostar ju?! Licensen förstår jag men ägarbyte och gröntkort som jag fick för 15 år sedan. Stämmer det verkligen? Räcker det inte med det jag redan betalat för gröntkort och ägarbyte tidigare :wtf::down:

Nä. Det är bara att vackert betala... Visste dock inte att det kostar att lägga in grönt kort? Men en hundring för ägarbyte kommer en inte undan.

Jag fattar inte? Du kan ju bara skriva dig själv som ägare.. det har jag gjort på några hästar jag inte ens äger (av misstag dock) när jag lagt in dom i Tdb. Grönt kort vet jag inte för det låg redan inne för mig när Tdb introducerades.

Jag mejlade distriktet där jag tog grönt kort och de la in det i TDB, kostade inget.
Ägarbyte vet jag inget om däremot, min ponny fanns inte med i systemet så jag la bara till henne och skrev i mig som ägare.

Att det gick att göra ägarbyte när en löser licens missade jag. Det var ju korkat. Min är registrerad ridponny-men stod utan ägare, för att ens kunna lägga in mig som ägare fick jag ändå betala 100 pix.

Att det gick att göra ägarbyte när en löser licens missade jag. Det var ju korkat. Min är registrerad ridponny-men stod utan ägare, för att ens kunna lägga in mig som ägare fick jag ändå betala 100 pix.

Jo när man aktiverar licensen så kan du välja dig själv eller annan person.

Jag mejlade distriktet där jag tog grönt kort och de la in det i TDB, kostade inget.
Ägarbyte vet jag inget om däremot, min ponny fanns inte med i systemet så jag la bara till henne och skrev i mig som ägare.

Så gjorde jag också. Kostade inget och det gick förvånansvärt snabbt. Det är säkert femton år sen jag tog grönt kort, men skaffade inte konto på tdb förrän 2014.

@fio Ja det var det jag missade på. La in hästen innan jag löste licens. Det var ju dumt. Men var tvungen att lägga in henne för jag funderade på att åka och mäta henne och då görs anmälan via tdb.

Olika distrikt har olika regler för lägga in grönt kort. Vissa tar betalt - andra inte. Mitt tar 100 kr för att registrera grönt kort i TDB. Andra tar som synes i tråden ingenting.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 276
Senast: Enya
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar