TDB fråga

Nominous

Trådstartare
Jag har anmält mig till en tävling. Sista likviddagen är idag och då ska ju pengarna finnas på kontot så de kan dra. Jag satte in pengar för 5 dagar sedan och de syns i min ekonomi. Men de har fortfarande inte dragit för anmälan. Är jätterädd att det ska bli nå strul så jag inte kommer med i anmälan.
Dras pengarna någon speciell tidpunkt på dagen?

Sv: TDB fråga

Ska du tävla i helgen eller menar du innan e.anm? Ring och prata med dom. Jag hade det problemet men det drogs 2 dagar innan tävling.

Jag är tämligen tvärsäker på att pengarna dras kl. 23.00 likviddagen. Så det borde synas hos dig i morgon!

Om du klickar på info efter tävlingen när du är under dina anmälningar srår der vilken dag pengarna dras. Däremot kan tiden skilja under dygnet. Har vart med om att de dras direkt efter midnatt dygnet som det ska va betalt till så sent som 23 eller nåt sånt :)

Svarar alla.

Det är öppet för efteranmälan i några dagar till. Jag anmälde ordinarie. Det står att likviddagen är 10 juni och då ska pengarna finnas på kontot. Pengarna finns där sedan ca 5 dagar tillbaka.
Men då behöver jag alltså inte vara orolig förrän i morron om de inte dragit pengarna då?? :)

Är du anmäld i tid och har tillräckligt med pengar på tdb-kontot behöver du i stort sett aldrig oroa dig för att inte komma med (undantaget klasser med ev lottning). Skulle det ändå bli strul är det bara att ringa arrangören :)

Men visst dras pengarna med automatik? De har fortfarande inte dragits och nu är det den 11 juni. :confused: Får se om de dras under dagen nu då. :)

Ja, de dras med automatik. Det är ganska vanligt att klubbarna skriver ett tidigare datum i proppen än de verkligen drar pengarna, för vissa är så sena med att sätta in ;)

Jo de drog pengarna dagen efter. Men har fått återta anmälningen då pållen står med misstänkt senskada.. :cry: Slagit på sig i hagen idag. :( Ska till vet imorron. Får man inte tillbaka nåt av pengarna efter utsatt datum man kan få tillbaka pengarna utan att avgift erläggs? Eller får man tillbaka del av startavgiften?

Du kan få tillbaka pengarna minus en eventuell administrationsavgift om du kan visa upp ett veterinärintyg. Ta kontakt med arrangören.
/Lady_S

Håller tummarna för er... Synd! :(

Tillägger att det måste vara max två veckor efter tävlingsdatumet, annars låses pengarna inne hos arrangören.

Hej
Om du återtar din anmälan får de inte ta ut någon avgift men om du däremot stryker dig och du har veterinär eller läkarintyg får de ta ut en avgift.

När är det skillnad på att återta och stryka?? Jag återtog anmälan i TDB men efter att tiden gått ut för att göra det utan avgift. Tävlingen är inte förrän på söndag och jag återtog anmälan för 2 dagar sedan.

Om du återtar din anmälan senast fredagen veckan innan tävlingen börjar (för tävlingar som börjar på en fredag, lördag eller söndag, annars före likviddagen) så har du just återtagit den och behöver inte betala. "Återtar" du anmälan senare än så räknas det som en strykning och du ska betala för dig (du kan slippa undan med läkar- eller veterinärintyg).
/Lady_S

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 234
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag gick en kurs för 1,5 månad sedan och företaget har fortfarande inte dragit några pengar för det, så min fråga är helt enkelt hur...
Svar
6
· Visningar
1 750
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka