YorkWann

Trådstartare
mötte två tjejer på jobbet idag, och de blev väldigt förtjusta i min hund, de gosade en stund med honom, och efter ett tag säger den ena tjejen;

-Han är väldigt lik august!
Jag; ?
- ja, August är min tax.
jag; ?
- Är din en tax, eller blandras?
Jag; Eh, han är en irländsk setter....

:eek: :D

Sv: tax?!

Haha :rofl:

Det är ungefär i klass med när något barn ropade
"KOLLA, en Dalmatiner!"
när jag gick förbi med en cremefärgad saluki som jag då lånade... Och ja, hon är rastypisk ;)

Det enda jag fått höra än så länge är att de till min DP "Åhh, titta vilken fin chihuahua!"

Och sen inte att glömma - en dansk familj som började sjunga en dansk låt när vi gick förbi dem, det enda jag kunde uttyda av texten var just "chihuahua"

:D

jag försöker övertyga folk om att jag har en chihuahua :angel:
men dom tror mej inte. vadå hon är väl rastypisk?

när brorsan skulle köpa sin hund ( shitzu/tibetansk spaniel) så hade hans tjej köp halsband och koppel som var lagom till en rottweiler :crazy:. sen dess så säger dom att dom har en rottis :D

Nästan samma sak var jag med om förra helgen, jag och en kompis hade varit och hälsat på en annan kompis och hennes 10v irlänska settervalp. Efter det åkt vi till en hästtävling och gick förbi en människa med en hund i knät.
Kompisen (han med hunden hörde inte): Titta, där är ju en likadan valp som Erika har.
Jag: Nä, det är det inte, det där är en tax

Sen blev jag osäker, det kanske bara såg ut som hunden hade korta ben. Men sen när vi gick tillbaka såg stog den på marken och då såg vi båda att det inte alls var en irlänsk settervalp:)

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
586
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 234
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 457
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18