F

filantropisk

Någon som vet något om tavlornas konstnärer? Eller någon annan information, värde skulle vara intressant.

Den stora tavlan (med vattnet) har signaturen Savang.
Den mellanstora tavlan har signaturen E. Fries.

30675771.jpg


30675714.jpg
 
Sv: Tavlor

Jag har hört namnet Savang förut men kunde inte placera det så jag sökte på internet och hittade att det var (är?) en kinesisk konstnär som målade tavlorna i Kina, dock med Bohusländska motiv efter förlaga från vykort som en svensk gallerist skickade honom. Enligt artikeln skall de ha sålts ganska dyrt och försäljningen lär ha gått bra. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 350
Hemmet Min mor ser dåligt. Hon har pratat ett tag om att hon skulle vilja ha någon form av tygtavlor, tavlor som hon kan känna på som kanske...
Svar
13
· Visningar
916
Senast: lizan
·
Samhälle Jag provade testet Odd One Out, länk nedan, där man ska identifiera vilken av fyra bilder som är AI genererad. Tydligen är jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 687
Senast: Mkb
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 093
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp