Det är nog inte V3 heller då V3 är ett V1 program fast b och c klass.Det kanske bara är här i DK man säger så V.3 heter det nog i Sverige i DK säger man både och
Det måste vara någon av lättklasserna?
Typ V5? Lätt fyrgång..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog inte V3 heller då V3 är ett V1 program fast b och c klass.Det kanske bara är här i DK man säger så V.3 heter det nog i Sverige i DK säger man både och
Det är nog inte V3 heller då V3 är ett V1 program fast b och c klass.
Det måste vara någon av lättklasserna?
Typ V5? Lätt fyrgång..
Enda sättet är att tävla meraTävlade för första gången i söndags, en pröva-på-tävling; V5 och T8. Jättekul men oj oj vad nervös jag var!!! Trodde jag skulle kräkas ner hela mig och hästen innan vi red in på banan. Benen skakade som asplöv. Hu!!
Pållan var jätteduktig och kändes så trygg och fin, trots sina knappa 6 år, om hon nu ens är det ännu, och end 2 starter tidigare. Hon var inte så lyhörd som hon brukade, hon är ju det annars. Nu dundrade hon bara på utan att lyssna på minsta lilla och låg på och var pigg. Det gick det med. Fick 5,0 i tölt, 4,5 i trav (hon kan bättre, jisses, men jag störde, benen skälvde så jag knappt kunde rida lätt), 6,0 för skritt och 5,0 i galopp. I t8 blev det 5,5 resp 5,0 (vi tappade tölten plus att hon var trött)
Hur gör ni för att övervinna nervositeten? Jag vill ju tävla, ska tävla (!!), men jag mår illa redan nu av bara tanken!! Och nästa gång är det ju en riktig tävling.
Fick 5.5 för skritten och kommentar energisk! För övrigt hade vi inte ett ända "energifattigt" denna gång så jag är nöjd. Dock genomgående passtaktig tölt när jag lägger lite mer press för energi. Vet inte om det är jag eller han som spänner oss.Japp vi laddar om för en likadan tävling om några veckor. Om inte annat så är det bra miljöträning
Så stolt över ditt val*nyfiken* ska på min första islandshästtävling och kolla nu i helgen i Norrköping, Dyggurs. Är det några härifrån som ska dit och tävla?
Jag är hel nybörjare och håller på att byta från storhäst till islandshäst just nu så är som en barn på julafton för det här! kameran kommer självklart åka med!
Brukar också bli nervös. Men då tänker jag för mig själv att "va fan det är inte så märkvärdigt! Tänk att det är träning!"Tävlade för första gången i söndags, en pröva-på-tävling; V5 och T8. Jättekul men oj oj vad nervös jag var!!! Trodde jag skulle kräkas ner hela mig och hästen innan vi red in på banan. Benen skakade som asplöv. Hu!!
Pållan var jätteduktig och kändes så trygg och fin, trots sina knappa 6 år, om hon nu ens är det ännu, och end 2 starter tidigare. Hon var inte så lyhörd som hon brukade, hon är ju det annars. Nu dundrade hon bara på utan att lyssna på minsta lilla och låg på och var pigg. Det gick det med. Fick 5,0 i tölt, 4,5 i trav (hon kan bättre, jisses, men jag störde, benen skälvde så jag knappt kunde rida lätt), 6,0 för skritt och 5,0 i galopp. I t8 blev det 5,5 resp 5,0 (vi tappade tölten plus att hon var trött)
Hur gör ni för att övervinna nervositeten? Jag vill ju tävla, ska tävla (!!), men jag mår illa redan nu av bara tanken!! Och nästa gång är det ju en riktig tävling.