break_a_leg
Trådstartare
Fyll på när ni har tävlat. Både text, bild och film är välkommet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tog domaren ner på? Formen och att den är bakom, eller?
Sen är ju ryttarens inverkan med på betyget sits så eftersom du fått såpass låga poäng så går ju hjälperna inte igenom och det är därför du har fått en 5:a så det är ju inget konstig.
Nu kanske du vet mycket mer än mig men jag tycker det är fascinerande hur mycket man kan läsa in utifrån en serie bilder!
Jag är beredd att hålla med dig men jag anser att i en LC/LB ska det inte spela så stor roll om hästen är lite bakom, förutsatt att den inte är bakom hand (d.v.s. släpper rygg och tappar bakbenen) utan att den är bakom lod men arbetar genom kroppen. Hade formen varit helt befäst hade man väl inte ridit LC/LB?
Jag tycker att det är vansinne att en välriden, rörlig häst som är ihop och lydig får katastrofpoäng för att näsan är lite bakom lod (vilket den oftast är på unghästar innan styrkan kommer och det är väl de som främst rider lätt klass?). Samtidigt kan ekipage placera sig på en bra bit över 60% trots att hästarna är långa som ålar, slingrar sig, framtunga och icke lösgjorda, enbart för att näsan är framför lod.
Då tolkar jag det som att det är bättre att inte rida hästen i form ö.h.t. och så ska det väl inte vara?
Detta var mest tankar från mig som väckts även på tävlingar irl och inget specifikt om Ginnes häst eftersom jag aldrig sett henne rida.
Mvh JV
+ feel & Rider.
Han gick stundtals bakom lod och blev lite springig, så det var väl de som drog ner. Jag tyckte jag kunde påverka honom ändå faktiskt, men det är domaren som dömmer Och jag är mest förvånad över hur hårt hon dömde en Pay & Ride och att inte ge ett possitivt ord tyckte jag var lite hårt..
Jag är ändå nöjd med både mig själv och häst och vi gjorde så gott vi kunde!
Sen att denna domare gillade hästar som gick över tygeln och knappt framåt är en annan femma hihi bara träna och komma igen!