Tävlingstråd för september.

Sv: Tävlingstråd för september.

Jag och Ådi var i Flyinge och debuterade i Int. I idag. Så bra vi gjorde det! Är riktigt nöjd med dagens prestation! :love:

Fick ett fantastiskt fint tryck i honom på framridningen och kunde få med mig det in på banan. Jag blev kanske lite överambitiös på framridningen och red lite för mycket mjölksyrerörelser så inne på banan blev Ådi lite trött i bakdelen mot slutet. Trots det så gjorde vi mycket bra saker som vi fortfarande kan göra bättre! Det känns lovande! Ådi var väldigt positiv och gjorde sitt allra bästa hela vägen igenom, han ville vara till lags. Vi skramlade ihop 64,6% vilket blev 7e plats av 15 startande. Det är fantastiskt bra debut! :love:

wpid-2012-09-02-07-17-13.jpg

wpid-2012-09-01-05-53-02.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Känns ju lite futtigt efter Wacos fina debut...

Men jag och min häst har varit iväg på meeting. Red LB:2 på 70,3% och vann klassen, kändes som att jag vann OS minst, har haft en hel del motgångar med denna pålle. Sedan direkt in i en LA:3, fin känsla även där men lite matt, 67,4% och fick en röd rosett. Söndagens klass var en LA:4, hästen var HELT slut, fanns ingen motor alls och får man inte igång baken på honom så går det inte att göra någonting... Så den klassen försöker jag glömma och glädja mig åt lördagens ritter istället!

Grattis till er båda!

Här kommer ett futtigare än futtigast inlägg :p
Jag red en LB:2 idag på extrahästen.
Hon som brukar vara krutburken personifierad, var seg och loj!
Men likväl lika känslig och lättspänd! :eek:
Lyckades ändå få ihop 63,7 % och det är "ekipagebästa" :banana:

480525_261866930583200_31457087_n.jpg

*Halvt kl*
Tack alla! Och grattis till er andra och era fina prestationer :)

Filmkameran glömde jag givetvis hemma :( Skyller på kräftskiva kvällen innan och bara 5 timmars sömn ;)

Grattis Waco, vilken fantastisk debut.

Jag känner mig också lite futtig nu...
Red MSVC:1 i lördags. Klarade målet med att fixa andra kvalet. 63,62% blev resultatet. Hästen var som en miljon på framridningen. Väldigt på och då blir hon sååå häftig. Inne på banan blir det lite spänt och då får jag inte riktigt fram henne. Kan till stor det bero på att jag har svårt att sitta i traven. :o

I helgen gör vi nåt som känns betydligt mer bekvämt - vi återgår till hoppbanan. :D

*Halvt kl*
Tack alla! Och grattis till er andra och era fina prestationer :)

Filmkameran glömde jag givetvis hemma :( Skyller på kräftskiva kvällen innan och bara 5 timmars sömn ;)

Shit vad synd, hade varit kul att se.. tycker ni är ett bevis på att är man tillräckligt duktig så går det även om hästen inte är en utpräglad dressyrhäst, inte minst exteriört då. :bow:

Tack! :bow: Efter att ha haft ett par juniorer som suttit upp på honom så ser man verkligen utveckligen han har gått igenom, från knappt styrbar till klockren i junior/YR-klasser. Bara för ryttaren att följa med :D

Tack! :bow: Efter att ha haft ett par juniorer som suttit upp på honom så ser man verkligen utveckligen han har gått igenom, från knappt styrbar till klockren i junior/YR-klasser. Bara för ryttaren att följa med :D

Tja, han hade ju gått 1.30-klasser innan så nog gick han väl att styra;). Men med tanke på föregående ryttare gissar jag att han inte var så, hmm, välriden på backen:D.

Han var någolunda välriden för den nivå han låg på mvs C (+byten) men mycket mer orkade han inte, även om han försökte så blev det vääldigt svårt när inte piloten hade full koll :angel:

kl

Var ute med 5-åringen e. Biggles både lördag och söndag denna veckan, red en LB:1 om dagen!
Överlag kändes han bättre i formen båda dagarna, var inte alls så hög och kort i nacken genomgående, även om han blev lite spänd emellanåt. Första dagen hade jag lite långa tyglar och kände väl överlag att inverkan inte var den bästa, andra dagen hade jag jättefin känsla, ev var han lite mattare.
På lördagen räckte det till 66,2% och 9e plats av 26 starter, och på söndagen 67,9% och en andraplacering!

dsc_0112_504d1e3de087c31aa43a5fd3.jpg

Film Lördag: http://www.youtube.com/watch?v=fyAbiOhaBiQ

Film Söndag: http://www.youtube.com/watch?v=E76iTxKqUy8

Grattis till placeringen! :)
Vad praktiskt att kunna tävla båda dagarna, det skulle vara bra för mina tävlingsnerver men här är det rätt dåligt med tävlingar i höst om man inte vill åka långt.

Kl.

Jag var och red lagdressyr i söndags (LA:3). För laget gick det inte så bra men jag och Windy lyckades ta våran första individuella placering :) Vi kom 3:a med 62,90%. Jag hade startnummer 3 så när jag fick reda på resultatet blev jag rätt så besviken då jag ändå tyckte att det känts rätt hyfsat men när klassen var slut så hade 5 av 20 ridit över 60%. Så jag var nog inte den ända som var besviken på sitt resultat...
Men jag var nöjd med att det gick att rida på tränsbett utan problem den här gången. Hon brukar inte vara så rolig på det så jag rider mest på kandar annars. Mindre nöjd med att mina tävlingsnerver gör att formen blir så tråkig :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=2oo2zS7YSvY

Tack! Här finns det gott om tävlingar, skulle kunnat tävla dressyr både lördag och söndag (och någon fredag också), inom en timmes resväg, varje helg fram till december! Vi får se hur vi lägger upp det, nu blir nästa den 30e. Har två fälttävlan + ett fälttävlansbreeders, och så en elitfölauktion som går före de närmsta veckorna :angel:

Grattis till placeringen själv! :)

Vilken lyx! Jag ska åka bort när det är nästa lagomgång så jag får nog vänta till i slutet på oktober tills jag kan tävla igen :grin:
Är det samma häst som du rider fälttävlan på?

KL

Då har man varit ute med med ena hästen igen. Fjärde tävlingen för honom och man kan säga att det går upp och ner. Tävlade i fredags och hästen var lugn och fin (nästan för lugn) och fick 64%. Idag gjorde han en fin början innan galopprogrammet och där tappade han koncentrationen för det är ju SÅ kul att vara på tävling att man inte kan hålla inne den glädjen så varför inte börja göra stora luftsprång och bockningar i galoppen? 55% men en väldigt glad häst (och en mindre glad ryttare). :angel:

Nya tag nästa gång. :D

*kl*
Igår var jag iväg med Divan och red en LB:3. Gick helt okej. Fattade fel galopp en gång, hon glodde ut genom dörren i ett hörn samt att hon backade i en halt. Hon kändes ganska trött så i veckan blir det lite lugnare. 62,4 % och vi hamnade mitt i klassen.

Det mest positiva var ändå att det är endast hennes 6e start och hon beter sig som om hon aldrig gjort annat än att tävlat. Hur lugn som helt på tävlingsplatsen och känns som hemma att rida på.

2402EF86-388F-4BF5-AE14-D2C77B676AC5-20245-000022860D5ABF22.jpg

07D43307-8B53-4DFC-959F-87103CF4DAFB-20245-000022861B812B94.jpg

9B56D2CF-24D9-44F4-8F6F-E28DB1E31239-20245-0000228622F53318.jpg

knapp

16 september Msv b:4
Gjorde mitt livs bästa tävlingsritt igår!
Känslan var super och jag red så bra! efter sista halten fick jag gåshud! var supernöjd i det stora hela! traven var bra, skritten missade vi alla moment i och galoppen var bra där vi satte alla byten:D

domaren gillade vad hon såg och belönade oss med 70% i traven där endast öppnorna var 6mässiga och skritten drog såklart ned med alla 5or och galoppen höjde upp till ett fin procent!

63,261%

:banana::banana::banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama