Tävlingstråd för oktober - december

Tulip

Trådstartare
Hu, hösten är verkligen här nu. Fyll på med tävlingsresultat att pigga upp oss med :).

Sv: Tävlingstråd för Oktober

Jag och pållan kvalade oss vidare till att få tävla MSV B i helgen! Red vår 4.e MSV C på 69% och den 5:e på 63% så jag är nöjd!! :laugh:

Idag på förmiddagen var jag iväg och red instruktörsmästerskap för första gången! Det är alltså DM för ridlärare som rider på ridskolehäst. Kruxet är att man får inte rida en häst som man tävlar kontinuerligt annars. Så Flash fick stanna hemma och istället hade jag med en häst vi haft sen mars iår, valack född 2004 e. Sack - Zephyr. Vi har inte vart iväg med honom än så man visste inte hur han skulle bete sig, men han var en pärla! Snäll att lasta och köra och inte ett dyft tittig eller spänd! Jag var ganska nöjd med ritten, småsaker finns ju alltid. Och sista halten...hihi vi fick 66,98% vilket räckte till en andraplats! Surt nära vinnaren också förstås....men ändå en bra dag!

Film: http://www.youtube.com/watch?v=Ov_RMywyGSQ&feature=plcp

Supertrevligt ridet! :love: Du rider noggranna vägar, visar övergångar o tempoväxlingar tydligt, mjuka hjälper... Allt ser så lätt ut. :bow: Och vilken fin häst! Stort grattis! :banana:

(Det enda jag har att påpeka är att jag tycker det ser ut som du har korta stigläder, men det kanske är en synvilla?)

KL

Debuterar 6 åringen efter Don romantic nu på söndag. Klasserna blir LC:1 och LB:1 :) Har en riktigt bra känsla inför den faktiskt :)

Åh tack va mycket beröm! Tack tack :)

Jag är en sån där som inte gillar jättelånga läder, sen drar jag upp knäna också så då ser dom nog ännu kortare ut.... ;)

Idag har vi ridit klubbmästerskap:). Är supernöjd med min fina lilla ponny som skötte sig utmärkt tots uselt väder. Fick rida om inridningen då det under första försökte blåste ner en hög med staketsektioner... Himla skönt med lugn och trygg ponny när vädret är på dåligt humör:p.

Fick iaf 68% (L:B1) av en domare som jag tycker brukar vara ganska hård så jag är jättenöjd! Vi blev därmed klubbmästare för seniorer och vi hade också dagens högsta %.

Tyvärr finns det inte enda enda dressyrtävling kvar här uppe för säsongen, så nu laddar vi inför att kunna rida L:A nästa år:).

47078_4223181749709_598486766_n.jpg

*KL

Då har man tävlat för första och antagligen ända gången i år, LB:1 med Ninya på ridskolan. På framridningen kändes hon trevlig till slut, lyssnade bra och kändes stabil - mindre energi än jag normalt sett vill ha, vågade inte plocka fram mer energi eftersom hon oftast blir MYCKET mer på så fort man kommer in på banan.

Det visade sig att hon för första gången någonsin INTE blev mer på när vi kom in i ridhuset. Men hon lyssnade himla bra på mig i alla fall och för att vara vi (jag) så gick programmet väldigt bra. Flera mindre småsaker jag borde gjort bättre såklart, men inte som störde helheten så mycket. Galoppökningarna skedde dock mer under Ninyas kommando än mitt, men det syntes inte så mycket i alla fall :D Avsaktningarna efter galoppdiagonalerna var klart det sämsta i programmet, men hade helt klart kunnat vara värre också, så jag klagar inte på det.

Slutade på 63,79% och vann av de 8 ekipage som deltog, däribland ridlärarens dotter som är skitduktig (men rider svårare ponnyer). En femma och sedan genomgående 6: or och 7: or i protokollet (bland annat på Lösgjordhet & Framåtbjudning). Med kommentaren "Där satt den Sara! Övning ger färdighet. Håll om lite mer med ytterskänkeln i vändningar, hon har en tendens att flyta ut lite när du svänger. Lycka till!"

Skitnöjd med Ninya och för att vara jag så var det trots allt rätt bra ridet för att vara på tävling, jag brukar nämligen bli rätt hjärndöd när jag tävlar :angel: Blev filmad också, men har inte hunnit ladda in den ännu, så den dyker kanske upp någon gång.

Årets tävlingsmål att rida LB:1 på 60% är avklarat alltså :)

Senast ändrad:

Duktiga :)

Idag var det dags att debutera min nya häst Batman på dressyr banan, har haft honom sedan maj men inte ridit så mycket under sommaren då han vuxit n.m. Han är född 07 men iprincip endast inriden och lite tränad sen inte så mkt mer innan han kom till mig.

Första klassen var en lc:2, med en enda 5 på en halt( trist att stå still!) resten 6 och 7 räckte det till 63,92% och en 5:e plac :D duktig häst!

Inte direkt vad ja hade räknat med utan var mest bara nöjd över att vi i princip lyckats göra rätt sak på rätt plats ;)

I andra klassen lb:0 var han trött så där blev set många missat, hela sju 4:or i protokollet :o men han var duktig och med 7:or på de som inte gick snet ;) slutade vi på 57% i den klassen.

Han har varit en stjärna att ha med, nästan 6tim mellan klasserna och han har varit så cool :) många guldstjärnor i boken till denna lilla gosse efter denna dag :)

Idag var jag och lilla prinsen iväg igen, denna gång en LA:4 på Solna. Dagen började med att jag såg när jag tog in honom från hagen att, dels är han lerig från topp till tå och dessutom tappat en framsko! Han tappar ALDRIG skor och så just idag förstås! Ringde vår hovslagare, som var halvvägs till Norge. Hans son (som håller på att utbilda sig) var hemma och fick komma upp, leta upp en passande sko och lite verktyg eftersom allt sånt också var på väg till Norge! Haha men skon kom på och iväg kom vi.

Han blev lite som utbytt i deras ridhus, blev lite express-lok av det, vilket hör till ovanligheterna! Hihi blev en jämn ritt iaf, inga direkta missar eller så. Fick 63,70% som räckte ända till en tredjeplats! Vilket jag inte trodde så han fick gå prisutdelningen med lockig man! :love:

Detta var vår sista tävling för terminen, blev lite knasig säsong.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 748
Senast: Acto
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 201
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka