Tävlingstråd för juni -augusti

Tulip

Trådstartare
Lite sent men jag hinner inte riktigt med. Tiden går alldeles för fort så här års.

Sv: Tävlingstråd för juni

Slänger in det här inlägget i dess rättmätiga tråd då... :)

Jag var i väg förra helgen och red en LB:3. Framridningen var en lerpöl och hästen stod emot väldigt i början. Men väl inne i ridhuset så släppte det och hon kändes rätt fin i collecten.
Sen spände hon till lite för mycket i programmet men släppte allt eftersom. Gjorde grymma ökningar och fick några åttor. Men sen tog hon inte galoppskänkeln i sista galoppen. Så bedömningen var från 3 till 8 och vi slutade på 62.42% Stämde rätt bra överens med känslan.
Men jag är skitnöjd då Jag red bättre än vanligt och dessutom andades.
Konkurrensen var dessutom stentuff med massa duktiga ekipage. Många hade över 70%.

*kl*
Har inte hunnit med att rapportera mina senaste tävlingar men kan gör en kort sammanfattning och säga att Björbäck knep vi en 3e placering framför Victovie och Forsythia i msv A:1 på 67%, lika bra ritt dagen efter men med bara 64% i hårt motsånd i st george. Vi red även till oss en 3e placering i Ringsjön på lika fina procent, en av domarna gav oss tilloch med 70% och placerad 1a! Även då precis före Victovie i resultatlistan :D

Idag var vi hos Gärds. Ådi tycker inte om underlaget och är rädd för att halka men kämpade tappert. Någon miss i något upptag men annars var det helt okej. Vi kan bättre och jag tyckte mest det var mellanmjölk över det hela. Det räckte visst lite längre än så! 66,6% och en andra placering! Åh vad jag är lycklig över min lilla traktor! Kunde aldrig drömma om att vi skulle bli så här bra! Nu ligger vi dessutom på gränsen till att kvala in till falsterbo - hur häftigt är inte det lixom?! :love: :bump:

wpid-2012-05-27-15-47-17.jpg

Trötta kämpar efter prisutdelning i Ringsjön!

Verkligen bra jobbat!!

Vi var iväg idag på säsongens sista start, en MSV C:2 på Botkyrka. Kändes kalas på framridningen, sen blev vi lite spända på banan. Inga missar direkt men lite svajigt emellanåt och lite ojämn bjudning. Fick 65,56% vilket nog stämde rätt bra, jämnt och så men inte mer. 4 på ena bakdelsvändningen vilket är typ standard, och 8 på ena enkla bytet, annars bara 6 och 7. Räckte till en fjärdeplacering. Om 1,5 vecka får prinsen gå på välförtjänt bete!! :love:

Senast ändrad:

KL

Dagens skörd blev en andraplats av över 30 starter i en lokal LB:1 (:D) på 67,6%. Satt i sadeln på 6-åringen e. BH Romanov som bockade som en dåre på hela framridningen = vi körde på en safe ritt utan tryck för att inte riskera en ritt som det blev sist.. Där allt blev pannkaka för att han var så het.

Mycket nöjd!!! Förargligt att vi ska göra en felfattning mitt i bara :angel:

blogg_205953376.jpg

Film!!! ----> http://www.videofy.me/x9a0pstu/539057 <----

Nästa helg startar den andra hästen MSVC:2 båda dagarna, återkommer med honom då :)

Stort Grattis till fina resultat, Lycka Till med kval till Falsterbo!

Cashmir: Grattis till fint genomförd ritt på lilla valpen, den kommer bli jättefin när han väntar och får lite mer styrka, fint ridet!

Vill även passa på att gratulera Victovie och hennes fina Forsythia till den otroligt fina prestationen i Gärds! STORT GRATTIS, verkligen bra gjort! :bump:

Stort grattis till allas fina framgångar!!

Vi var i Vansbro förra helgen. På fredagen red vi en Msv b:4
Ok Travprogram, med sämre höger skolor. Bra samlad skritt och en usel ökad skritt. Trevlig galopp med många förtjänster!
Det blev 63,04% och ca 3% efter vinnaren!

Och på söndagen var den stora debuten... Inte sovit ordentligt på ca 5 veckor som uppladdning... Så nervös! Det släppte lite efter fredagens fina resultat!
Lite mesig trav och bra skritt, låg på drygt 60% av alla domare fram till andra piruetten som vi hade fördålig bjudning i och serien som det busades alldelles för mkt i!
(koff 2 på dessa)
Slut resultat 57,2 57,9 53,37
Så nöjd! Vi överlevde! Och jag kände mig såååå snygg i frack!

Herregud va bra! Verkligen kul :laugh: Men vad är det i falsterbo? Är Ådi 7 alltså eller nä ?? Har ingen koll alls på vad man kvalar in för där på äldre hästar eller att dom ens hade St George för äldre ekipage.

Stämmer även in i hyllningskören för Victovie, sjukt bra jobbat!

Cashmir: Vilken pärla du fått tag i , jättefin och superfina flätor .. helt i min smak = tar inte så lång tid att göra :D

Senast ändrad:

Grattis till att du fick rida i fracken då:D

Men Vansbro? Jag trodde du höll till i Stockholm, har jag missat något nu?:)

Herregud va bra! Verkligen kul :laugh: Men vad är det i falsterbo? Är Ådi 7 alltså eller nä ?? Har ingen koll alls på vad man kvalar in för där på äldre hästar eller att dom ens hade St George för äldre ekipage.

Waco är väl så ung att hon rider YR-klasserna:). Kommer sitta på läktaren i Falsterbo och heja på:D!! ...och borde inte Victovie kunna kvala också?

Jag bor i Sthlm. Häst uppstallad i enköpning, tävlar för upplands klubb och främst i Uppland och västermanlands distrikt.
Men vi åker på meetings i hela Sverige :)

Grattis!!! Sjukt roligt!

Åh vad surt det är att alla får tävla, mina blir bara inställda... :p

Haha, ja vi har verkligen setts mkt nu ute på tävlingarna, superkul att det går så bra med honom :banana:, ni är så duktiga!

Cashmir: Bra jobbat med snyggingen! Hoppas Flora Isadora kommer vara lika läcker att titta på när hon vuxit klart! :d

*kl*
Oj vilken koll ni har på oss :o, Tack så hemskt mycket!! :bow: Ja den här helgen har verkligen gått över alla förväntningar! Var inte redo på all uppmärksamhet och spontana komplimanger vi fick på tävlingsplatsen när vi red - man blir smått salig :D!

Att vi sen lyckades sätta 67,368% i vår tredje Intermediaire och knipa en 2a plats enbart ca 0,1% efter JB kändes HELHÄFTIGT =D!! Höjde oss med 4% sen debuten! Jättenöjd med ritten, hade som mål när jag gick in att ha samma känsla som på träningen, våga spänna bågen och samla mer än tidigare, vilket vi lyckades med.

Och idag var Forsythia/vi aningens mattare, men är ändå nöjd med ritten där jag var särskilt stolt över utvecklingen i våra travslutor. Domarna uppskattade oss med (framförallt 2 av 3 ialf ^^) och vi fick 68,42% samt en 2a placering - ännu en personlig höjning! Dessutom placerade 2 av domarna oss som 1a och den ena gav oss hela 71,05% :banana:!! Funderar på att rama in det protokollet :angel: Många 8or i galoppen, bla i ena piruetten och båda serierna!

:love:
536074_10150838471995951_1038286229_n.jpg

577545_10150838472120951_1181454773_n.jpg

Senast ändrad:

Waco är väl så ung att hon rider YR-klasserna:). Kommer sitta på läktaren i Falsterbo och heja på:D!! ...och borde inte Victovie kunna kvala också?

Jaja så är det såklart, tänkte inte på att hon nog är YR .. men Victovie är väl inte YR, eller ??:o

Som sagt jag har noll koll på dressyrsidan och vad som händer där i Falsterbo :D

*halvt knapplån*

Tack för alla grattis! :love: och Grattis till er andra för era fina prestationer!

Jag är givetvis sistaårs YR och drömmer om att få rida YR-klasserna i Falsterbo. :) På tisdag ska det vara klart med vilka som får rida..

Idag gick det inte lika bra för oss i St. Georgen. Hade mycket mer tryck i honom när jag gick in men underlaget fungerar inte alls för Ådi. Han halkade till rejält med baken i den ökade traven, blev rädd vi skulle gå omkull. Efter det ville Ådi bara tassa fram i traven, först i slutet av galoppen kom han tillbaka till sitt vanliga jag men då var programmet redan förbi.

Skrapade i alla fall ihop 64% och var precis utanför placering med bara några ynka poäng upp till fyran.

Jag är verkligen nöjd med den här säsongens utveckling, och då har jag inte tränat för tränare sedan Mars! :eek: :o Tänk om vi kunde få lite träning snart också :love:

Här kommer även film från starten i Intermediairen :)
http://www.youtube.com/watch?v=wrgCVoQFghQ&list=UUsmgxS2dcjd-CWcdfkyfSDA&index=1&feature=plcp

197705_10150838472425951_1928372223_n.jpg

303515_10150838472195951_159591979_n.jpg

Fiorano: Jag är tyvärr för gammal för Gina Tricot Future Elit, fyller 24 år i sommar... Hoppas kunna delta i Lövsta Future Challenge Cup (GP) nästa år istället! :bump: Och i långa loppet kanske kunna få starta GP på Falsterbo kanske, hade varit en dröm!

252359_3355727654562_1735458339_n.jpg

Waco: Nej hände det?! Gud va tråkigt, nej inget lätt underlag =(. Tur det inte hände fler gånger och att han inte fläkte sig!

Senast ändrad:

Aha, trodde YR hade som gräns på 25 (är så länge sen jag var så ung att jag har nada koll:p). Och så trodde jag du var typ 22:o. Men helt klart att ni kommer att rida GP i Falsterbo så småningom! Du är superduktig och otroligt inspirerande!

Men vad var det med underlaget, det var väl på Gärds och på grus??

Visserligen rider jag ju bara fälttävlan där och med broddar iom att jag alltid ska hoppa strax efteråt.,, har faktiskt då aldrig tänkt på att det skulle vara halt..

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
938
Senast: IngelaH
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama