Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns det ngn sida där man kan hitta kurser och clinics?
När man nu har glashala vägar och även hagar drömmer man (jag) om våren
och innan dess kanske suga upp lite kunskap,-men var hittar jag kommande kurser o andra evenemang,-gärna i Östergötland?
Åh jag får börja fylla på här
Årsdebuten avklarad. Skulle egentligen ha startat redan förra helgen men det var för kallt. Red en Lätt A:1. Kände mig super nöjd med ritten och med hästen och tänkte att jag kanske kan få ihop 63-64%. Fick nästan en chock när jag fick protokollet. 69,5% 1p från seger. Lycka kan jag lova. Synd bara att ingen filmade men men så kan det vara. Denna ritten kan jag leva på!
Planerar för fullt, träning nästa helg, programträning om ca 2veckor och en blåbärsdressyr på det 2dgr efter. Sen laddar vi för att kanske starta en LB:2 i mars om allt känns rätt
Idag har jag och min Willy debuterat på tävlingsbanan tillsammans!
Vi red en MsvC1, och målet var ett kval till MsvB.
Red ihop 63.83(?)%, trots byten i varje på medel-linjen och lite missförstånd i en öppna.
Jag är väldigt nöjd eftersom det var våran första tävling ihop och min första tävling på över ett år.
Willy var laddad till 1000 och jag måste lära mig rida honom när han blir lite taggad. Men oj vad roligt de var att vara ute på tävlingsbanan igen, ihop med min nya fina vän!
Tävlingsdebut för hästen idag och min första på över ett år, o då var det hopp
Är väldigt nöjd då han inte varit ute något tidigare och han skötte sig super både i lastbilen o på framridningen.
Tydligen äter läktare fuxar i 5-års åldern så det blev ett rejält avdrag på uppridningen, men resultat på 60% är jag nöjd med, främst för hans inställning och nyfikenhet
Idag gjorde jag och Willy vår andra tävling ihop.. En MsvC1 och en MsvC2
Målet var sista MsvB kvalet och det tog vi i första klassen, med procenten 64,(?)% och placerad 5a I andra klassen red vi på 65% och även då placerade vi oss på en femteplats Mycket lyckad helg !
Grattis till placeringarna! Det var kul att få se din Wind Dancer häst, synd att jag missade när du red bara. Hade velat se
/carmarnic med den andra Wind Dancer hästen
Tack, det var verkligen kul att se hans "lillasyster" också Dom var slående lika Tycker det var lite snålt med poäng för eran del, men domaren låg ju lågt över lag.
Jättekul att det går så bra för er redan såhär i början på er gemensamma resa, det bådar gott inför framtiden! Jag red W strax innan du köpte honom och han är verkligen en härlig häst -sååå himla snäll och sund. Ni får komma ned hit och hälsa på, vi har ju ett trevligt meeting här i vår t.ex?
Tack Ja han är verkligen en otrolig häst, kan inte finnas många av hans sort
Vi tänkte faktiskt åka på erat meeting i Maj, kan vara kul att tävla på "hemmaplan"
Debuten i intermediere II är gjord, lite spooky häst så lite missar pga det och en miss i tvåorna. Men många bra saker, passage, piruetter och så nästan 62% så med missarna och med spänd häst är vi ändå nöjda
Herregud människa vad duktig du är! En riktig inspiration för andra för du har ju dessutom fötterna fast förankrade i myllan och delar gärna med dig av din erfarenhet.
Och så tycker jag verkligen att det är supercoolt att du tävlar i de klasser du gör med tanke på hur ung du är utan att sitta på läromästarhästar som köpts in för fantasisummor som redan gått GP.
Bukefalosnyheter Jag har gjort två små ändringar i menyerna. Tror inte de skall påverka så många särskilt mycket.
Om ni ens märker vad som skett? :)...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.